loading...

Thursday, October 20, 2011

Terkeluar Tulang Punggung Akibat Gagal Memotong Lori



ALOR GAJAH - Dua daripada empat lelaki nyaris maut selepas lori dan kereta jenis Proton Wira yang dinaiki masing-masing terbabit dalam kemalangan di Bukit Putus, Tebong, dekat sini kira-kira jam 8.50 malam kelmarin.

Dalam kejadian itu, pemandu lori, Mohd Shukor Bahari, 40-an, bersama dua kelindan, Mohd Asyraf Arsad, 26, dan Khairul Azlan Othman, 20, dalam perjalanan pulang dari Durian Tunggal ke Maran, Pahang selepas selesai kerja.

Difahamkan, Proton Wira terbabit yang dipandu Nordin Senin, 28, dari arah Gemas ke Tebong cuba memotong lori muatan tiga tan yang dipandu Shukor, namun gagal sehingga berlakunya pertembungan sebelum kereta terbabit berpusing semula ke Gemas.

Mohd Asyraf berkata, dia dan dua rakannya itu terkejut sebaik menyedari pemandu Proton Wira terbabit tiba-tiba memotong lori mereka, namun gagal menyebabkan berlakunya pertembungan walaupun pemandu lori cuba mengelak ke kiri.

“Akibat cuba mengelak dari merempuh kenderaan lain, lori kami juga nyaris melanggar sebatang tiang elektrik di tepi jalan.

“Saya dan Khairul kemudiannya keluar dari lori dan mendapati pemandu Proton Wira terbabit berada dalam keadaan tersepit sebelum orang awam cuba membantu mengeluarkannya serta menghubungi ambulans,” katanya.

Sementara itu, jurucakap hospital berkata, pemandu lori berkenaan yang terkeluar tulang punggung dihantar ke Hospital Tampin sebelum dirujuk ke Hospital Melaka untuk menerima rawatan sementara pemandu kereta dirawat di Hospital Tampin.

Sumber: Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my