loading...

Tuesday, October 18, 2011

3 Remaja Maut Dalam Kemalangan Jalan Raya

KUANTAN: Tiga remaja maut selepas terjatuh daripada motosikal yang bergesel sesama sendiri di Jalan Bandar Jengka-Universiti Teknologi MARA (UiTM), berhadapan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Jengka Pusat 2, Bandar Tun Abdul Razak, tengah malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 12.10 tengah malam, mangsa yang terbunuh ialah pelajar Tingkatan Tiga SMK Desa Jaya, Zulhilmi Haris, 15, dari Desa Jaya yang sedang menunggu keputusan Penilaian Menengah Rendah (PMR).

Turut terbunuh pelajar Tingkatan Empat SMK Jengka Pusat 2, Mohamad Lokman Hakim Mohd Rosly, 16, dari FELDA Jengka 14 dan Penyelia Ladang FELDA Plantations Jengka 21, Mohd Shahfahme Mustapha, 21, dari FELDA Jengka 21.

Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik negeri, Superintendan Mohamed Fauzi Abdul Rahim, berkata ketika kejadian ketiga-tiga mangsa dari Bandar Tun Abdul Razak sebelum dua daripada mangsa bergesel dan terjatuh sebelum dirempuh sebuah lagi motosikal dari belakang.

Katanya, Zulhilmi dan Lokman Hakim meninggal di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala dan badan.

"Seorang lagi mangsa, Mohd Shahfahme pula meninggal di Hospital Jengka," katanya, semalam dan memaklumkan siasatan lanjut berhubung kejadian masih dilakukan mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sementara itu, Mohamed Fauzi berkata, dalam kemalangan di Bera pula, dua maut dan seorang parah selepas kereta dinaiki tiga lelaki terhumban ke dalam longkang kira-kira jam 4 pagi di Kilometer 43, Jalan Temerloh-Kuantan, Temerloh.

Katanya, mangsa terbunuh di tempat kejadian ialah pemandu kereta, Low Chee Hong, 22, dan penumpang belakangnya, Sam Jian Hui, 19, manakala seorang lagi penumpang cedera parah.

Sumber: Berita Harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my