loading...

Thursday, September 22, 2011

3 Kemalangan Maut


KOTA BHARU- Dalam tempoh sejam, tiga terbunuh dalam kemalangan berasingan di Panji, Kadok dan Kubang Kerian, dekat sini, malam kelmarin.

Kemalangan yang melibatkan penunggang motosikal, pemandu lori dan pejalan kaki berlaku antara jam 7.15 hingga 8.05 malam dalam keadaan hujan renyai.

Kejadian pertama, membabitkan sebuah van Nissan Vanette yang membuat pusingan U di Kampung Paya Lada, Kadok sebelum dirempuh sebuah lori yang dipandu Kheng Jin Sing, 48, bersama kelindannya, kira-kira jam 7.15 malam.

Van berkenaan yang datang dari arah Ketereh dipercayai membuat pusingan U sebelum dilanggar lori terbabit yang datang dari arah bertentangan.

Dalam kejadian itu, pemandu lori terbabit, maut manakala kelindannya cedera parah dan menerima rawatan di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian.

Sementara itu dalam kejadian kedua, seorang warga emas yang berjalan kaki, maut dirempuh sebuah motosikal ketika dia sedang melintas jalan berhampiran Istana, Kubang Kerian, kira-kira jam 7.45 malam.

Kejadian dipercayai berlaku, ketika mangsa Wan Meriah Wan Sulaiman, 55, dalam perjalanan pulang ke rumah selepas menunaikan solat Maghrib di sebuah masjid berdekatan.

Dipercayai penunggang motosikal terbabit turut mengalami kecederaan dan masih menerima rawatan di HUSM Kubang Kerian.

Dalam kejadian di Panji, seorang remaja maut apabila motosikal yang ditungganginya di rempuh sebuah lori ketika lampu isyarat tidak berfungsi berikutan bekalan elektrik terputus di kawasan berkenaan.

Mohd Adli Sham Saupi, 19, terperosok di bawah lori dan disahkan mati di tempat kejadian selepas mengalami kecederaan parah di kepala.

Kejadian berlaku kira-kira jam 8.05 malam, ketika motosikal yang ditunggang mangsa dari arah Panji ke Pulau Melaka sebelum dirempuh sebuah lori yang dalam perjalanan dari arah Kubang Kerian ke Pengkalan Chepa.

Akibat perlanggaran itu, mangsa telah terperosok di bawah lori dan disahkan maut di tempat kejadian.

Ketua Polis Daerah Kota Baharu, Assistant Komisiner Azham Othman mengesahkan menerima laporan kejadian dan kes disiasat di bawah seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

Sumber: SH

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my