loading...

Monday, June 6, 2011

Pelajar maut dilanggar lori




BATANG KALI - Seorang pelajar yang bakal menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) maut setelah terbabit kemalangan di Kilometer 2, Jalan Batang Kali - Hulu Yam Bharu, di sini, kelmarin.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Norel Azmi Yahya Affendi berkata, kejadian itu berlaku kira-kira jam 12.10 tengah hari apabila motosikal ditunggang mangsa melanggar bahagian belakang lori seberat satu tan.

“Kejadian berlaku berdekatan simpang empat memasuki sebuah pasar raya di sini. Mangsa, C Tulasi Rau, 17, dikatakan gagal mengawal motosikalnya sebelum melanggar bahagian belakang lori yang berada di lorong tengah jalan.

“Lori terbabit dipandu warga emas, Nguan San, 61, yang dalam perjalanan ke Hulu Yam namun tidak mengalami sebarang kecederaan,” katanya.

Norel berkata, mangsa yang cedera dibawa oleh orang ramai ke Hospital Kuala Kubu Bharu (HKKB) namun tidak dapat diselamatkan sejurus tiba di bahagian kecemasan.

Sementara itu, Ahli Parlimen Hulu Selangor, P Kamalanathan bersama Pengarah Urusan Akademi Memandu PS Samy, Datuk PS Samy hadir pada upacara pengebumian mendiang di tanah perkuburan India, Kerling, di sini, semalam.

Kamalanathan melahirkan simpati kepada ahli keluarga mangsa dan meminta mereka bersabar dengan kejadian ini berkenaan.

Samy juga turut bersedih dengan mangsa yang merupakan pelajar sekolah dan bakal menduduki SPM tahun ini.

Sebelum ini, beliau pernah memberikan suntikan semangat kepada semua pelajar di sekolah mangsa belajar dengan memberikan hadiah RM300 kepada setiap pelajar yang cemerlang dalam setiap ujian bulanan.

1 comment:

  1. HE IS MY FRIEND...MAY GOD BLESS HIS SOUL AND PLACE HIM IN THE HEAVEN......OM SHANTI

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my