loading...

Wednesday, June 8, 2011

12 Pelajar Cedera Rempuh Lori Pasir


Baik pemandu bas atau pemandu van penumpang atau apa sahaja pemandu kenderaan penumpang, tanggungjawab yang dipikul adalah berat. Pemandu perlu faham bahawa nyawa penumpang adalah ditanggannya. Memang sukar untuk menerima kenyataan jika sesuatu tragedi yang tidak diinggin berlaku atas kecuaian sendiri.
 
 Inilah padahnya apabila memandu dalam keadaan mengantuk. yang menjadi mangsa adalah pelajar.




SEREMBAN: Seramai 12 pelajar dan pemandu van cedera apabila kenderaan dinaiki mereka merempuh lori tanpa muatan di Jalan Mantin-Lenggeng dekat Mantin, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 2 petang itu, 12 pelajar Tingkatan Enam sebuah sekolah di Port Dickson dalam perjalanan pulang ke Port Dickson selepas tamat program perkhemahan selama dua hari di Bukit Broga, Semenyih, Selangor.




Jurucakap polis berkata, kejadian berpunca apabila pemandu van berusia 25 tahun itu dipercayai hilang kawalan sebaik tiba di kawasan kejadian.

“Van itu kemudian merempuh lori 10 tan yang diletakkan di tepi jalan dari arah bertentangan, menyebabkan pemandunya dan 12 pelajar lelaki dan perempuan cedera.


“Semua yang cedera dirawat di Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS), manakala pemandu lori pula tidak mengalami sebarang kecederaan,” katanya di sini, semalam.

Difahamkan, lima daripada mereka parah, manakala selebihnya hanya cedera ringan di beberapa bahagian anggota badan.



Sementara itu, pemandu lori, R Appavoo, 47, berkata dia dalam perjalanan dari Nilai ke Pantai, di sini, sebelum van dari arah bertentangan masuk ke laluannya.

“Saya bertindak membunyikan hon dan memberi lampu tetapi van itu terus meluru dan merempuh bahagian depan lori saya. Mungkin pemandu van berkenaan tertidur menyebabkan dia tidak sedar memasuki laluan bertentangan,” katanya.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Seremban, Superintendan Mohd Yusoff Awang ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan meminta orang ramai yang mempunyai maklumat memberi kerjasama.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my