loading...

Saturday, June 11, 2011

Lori Gula Terbalik


AYER KEROH - Gara-gara jalan yang tidak rata menyebabkan sebuah treler 36 tan yang membawa muatan 1,0000 bungkus gula pasir terpisah dari kepala traler sehingga menyebabkan bungkusan gula bertaburan di jalan di susur keluar 500 meter sebelum sampai ke Tol Ayer Keroh di sini semalam.

Pemandu treler terbabit, M Subramaniam, 35, berkata, selain jalan tidak rata selekoh yang tajam dipercayai menjadi penyebab badan treler dan kepala terpisah sejauh 50 meter dalam kejadian yang berlaku lebih kurang jam 3.30 petang.


Menurutnya, dia yang seorang diri dalam perjalanan dari Sungai Buluh mengakui jarang melalui jalan itu dan ini pertama kali terlibat dalam kemalangan jalan raya membabitkan muatan gula namun bernasib baik tidak mengalami sebarang kecederaan.

“Pukul 12 tengah hari saya bertolak dari Sungai Buluh untuk hantar muatan gula ini ke stor di Malim, namun tidak sangka apabila melalui kawasan di situ, badan lori secara tiba-tiba tercabut dari kepalanya sehingga saya terlanggar tepi penghadang jalan.

“Jalan ini tak rata dan selekohnya agak tajam yang menyebabkan badan treler yang membawa 1000 kilogram gula terbalik dan bungkusan gula bertaburan di atas jalan,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah. Supritendan Umar Ali Saifudin Shaharudin, yang dihubungi berkata, mengesahkan treler yang membawa 20 tan gula dari Kuala Lumpur menuju ke Melaka mengalami insiden kepala dan badan tertanggal di susur tol Ayer Keroh.

Keadaan itu menyebabkan kenderaan yang menghala ke arah tol ayer keroh mengalami sesak teruk dan tinjauan kira-kira jam 5.30 petang mendapat kerja-kerja memindahkan gula ke treler lain sedang giat dijalankan oleh beberapa orang pekerja.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my