loading...

Monday, February 24, 2014

Kereta terjunam ke parit



24 Februari 2014
IPOH - Sepasang suami isteri nyaris maut selepas kereta jenis Proton Wira yang mereka naiki terbabas melanggar motosikal sebelum terjunam ke dalam parit dalam kejadian kemalangan yang berlaku di Jalan Ipoh – Lumut berhadapan Taman Arked, kelmarin.

Timbalan Ketua Polis Daerah Ipoh, Superintendan Anuar Othman berkata, kemalangan yang berlaku jam 6.30 petang itu berlaku apabila pemandu kereta berusia 55 tahun dipercayai diserang sakit belakang dan leher menyebabkan dia gagal mengawal kenderaan dipandunya.

Menurutnya, mangsa bersama isterinya yang berusia 36 tahun dari Menglembu dalam perjalanan ke Batu Gajah sebelum terbabit dalam insiden tersebut.

“Siasatan awal mendapati, mangsa tidak dapat mengawal kenderaannya lalu melanggar seorang lelaki berusia 51 tahun yang menaiki motosikal jenis Honda EX5 dari arah bertentangan.

“Akibat kemalangan itu, penunggang motosikal terbabit mengalami luka di kepala, patah bahu kanan dan kecederaan di kaki kanan.

“Manakala, mangsa mengalami sakit leher serta pinggang dan isterinya cedera dan luka di tangan kanan,” katanya yang memberitahu ketika kejadian cuaca baik dan keadaan jalan kering serta lurus.

Katanya, semua mangsa dibawa ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) untuk mendapatkan rawatan.

Beliau berkata, pihaknya turut meminta bantuan trak penunda untuk menarik kereta ke atas jalan raya.

“Berikutan itu, kes disiasat di bawah Rule 10 LN166/59 kerana gagal mengawal kenderaan menyebabkan kemalangan,” katanya.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/perak/nyaris-maut-kereta-terjunam-ke-parit-1.254036



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my