loading...

Wednesday, February 26, 2014

Budak maut digilis jiran


26 Februari 2014
SABAK BERNAM - Disangkakan sampah, rupa-rupanya seorang budak. Itulah trauma yang dihadapi seorang pemandu kereta BMW apabila melanggar anak jirannya berusia lapan tahun di halaman rumahnya di Taman Perumahan Jalan Radin, Sekinchan, yang disangka sampah, di sini, malam semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 8.15 malam itu, mangsa, Pua Yen An, gagal diselamatkan apabila mati dalam perjalanan ke Hospital Tanjung Karang akibat kecederaan serius dan pendarahan di bahagian anggota badan dan kepala.

Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Noor Mushar Muhammad berkata, kejadian itu berlaku sewaktu pemandu lelaki berusia 60 tahun itu cuba menggerakkan kenderaannya yang berhenti di halaman rumah.

“Sebelum kejadian, pemandu terbabit dipercayai mengundurkan keretanya keluar dari rumahnya dan kemudian memberhentikan kenderaannya untuk mencari dokumen dalam kenderaan terbabit,” katanya.

Noor Mushar berkata, lelaki yang menjumpai dokumennya itu terus menekan pedal minyak untuk meneruskan perjalanannya, bagaimanapun dia tiba-tiba terlanggar satu objek hingga menyebabkan kenderaannya bergoyang sebelum bertindak memberhentikan kereta terbabit.

“Apabila turun dari keretanya, pemandu yang pada mulanya ingin memeriksa kenderaannya terkejut apabila mendapati seorang kanak-kanak lelaki terbaring dalam keadaan anggota badannya berlumuran darah,” katanya.

Beliau berkata, beberapa jiran yang menyaksikan kejadian itu terus memaklumkan kejadian itu kepada bapa mangsa yang tinggal berhampiran dan terus membawa anaknya itu ke hospital bagi mendapatkan rawatan kecemasan.

“Bagaimanapun, anak mangsa gagal diselamatkan dan meninggal dunia kira-kira jam 9.20 malam dan disahkan maut ketika dalam perjalanan ke Hospital Tanjung Karang.

Beliau berkata, siasatan kes kemalangan itu dijalankan Inspektor Afiq Azhar Azrul Hardav di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ)1987.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/selangor-kl/budak-disangka-sampah-1.254767



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my