loading...

Thursday, November 28, 2013

Tahlil atuk jadi kenduri arwah ibu


Inalillahi wainailaihi rojiun

29 November 2013
Pekan: “Ibu mahu mengadakan kenduri arwah atuk hari ini (semalam). Tidak sangka hajatnya bertukar menjadi majlis kenduri arwah untuk dia dan dua adik,” kata Mohd Zulhilmi Razali, anak Rosmah Othman yang maut dalam kemalangan di Kilometer 40 Jalan Pekan-Rompin, di sini, petang kelmarin.

Kemalangan yang berlaku jam 5.30 petang itu mengorbankan dua adik Mohd Zulhimi iaitu Mohd Haikal Syukri, 19, Norzafirah, 12, manakala seorang lagi, Nurul Najila, 7, cedera parah.

Dalam kejadian itu, ketiga-tiga mereka maut selepas Perodua Kancil dipandu Rosmah, 47, bertembung dengan lori milik Jabatan Kerja Raya (JKR).

Mohd Zulhilmi, 20, berkata, kali terakhir dia bertemu ibunya, ketika menukar kereta di sebuah pusat beli-belah di Kuantan, jam 1 petang kelmarin.

“Kami berjumpa setengah jam kerana ibu mahu segera pulang.

Ketua Polis Daerah Pekan, Superintendan Yahaya Othman berkata, kemalangan dipercayai berlaku apabila kereta Perodua Kancil yang dinaiki keluarga itu terbabas lalu memasuki laluan bertentangan sebelum bertembung dengan sebuah lori.

"Ekoran rempuhan itu, kereta Perodua Kancil tersebut remuk menyebabkan kesemua mangsa tersepit dan tiga daripadanya meninggal dunia di tempat kejadian.

"Pemandu lori pula tidak cedera walaupun dua tayar hadapan kenderaan itu tercabut," katanya ketika dihubungi semalam.

Al-Fatihah

Sumber:
http://www.kosmo.com.my/
http://www.hmetro.com.my/



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my