loading...

Friday, November 29, 2013

Guru Maut Konvoi di Thailand

Inalillahi wainailaihi rojiun

30 November 2013
Kulim: “Arwah sangat meminati aktiviti permotoran dan dia sangat teruja untuk berkonvoi bersama rakannya ke Thailand sempena cuti persekolahan.

“Pagi sebelum kejadian, arwah bersikap seperti biasa dan dia sempat minum air kopi yang dibancuhnya sendiri,” kata Rubiah Abdul Mutalib, 37, isteri kepada Nasir Hashim, 47, yang maut dalam kemalangan ketika berkonvoi bersama sebuah kelab motosikal berkuasa tinggi di Surat Thani Thailand, kelmarin.

Dalam kejadian pada jam 7 malam, mangsa yang juga seorang guru di Sekolah Kebangsaan (SK) Juru, Pulau Pinang cedera parah selepas dipercayai terbabas lalu melanggar sebuah pokok.

Mangsa kemudian dihantar ke Hospital Surat Thani, Thailand, sebelum disahkan meninggal selepas itu.

Rubiah berkata, arwah meninggalkan rumah di Taman Saga, Keladi, di sini, kira-kira jam 7 pagi, kelmarin, dan tidak menunjukkan sebarang tanda perubahan.

“Saya sempat bersalaman dengannya pagi itu, namun terkejut apabila kira-kira jam 7 malam, saya menerima panggilan daripada adik ipar yang memaklumkan suami terbabit dalam kemalangan ketika berkonvoi bersama rakannya di Thailand.

“Saya terima berita ini dengan hati yang tenang dan reda dengan pemergiannya.

“Arwah seorang yang mesra dengan semua orang dan dia suka menunggang motosikal serta sering mengikuti rakannya menjelajah ke seluruh negara termasuk ke negara jiran,” katanya ketika ditemui di rumah kakak iparnya di Taman PKNK, di sini, semalam.

Al-Fatihah

Sumber:
http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/GuruberkonvoimautdiThailand/Article/index_html



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my