loading...

Monday, November 25, 2013

Digilis pacuan empat roda



25 November 2013
BAGAN SERAI - Hajat seorang warga emas menemui rakannya tak kesampaian apabila dia maut digilis kenderaan pacuan empat roda setelah motosikal ditunggangi dirempuh kenderaan berkenaan di Kilometer 116 Jalan Ipoh-Butterworth, berhampiran Sungai Rawa, kelmarin.

Ketua Polis Daerah Kerian, Superintendan Mat Fauzi Nayan berkata, dalam kejadian jam 2.30 petang, mangsa, S Manikam, 62, yang berasal dari Taman Kerian, Parit Buntar maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah yang dialami di bahagian kepala dan badan.

Menurutnya, mangsa difahamkan dalam perjalanan bertemu dengan seorang kawan di Bagan Serai sebelum dirempuh dari arah belakang oleh sebuah kenderaan pacuan empat roda jenis Toyota Hilux yang cuba mengelak kenderaan yang datang dari arah bertentangan.

“Tindakan pemandu kenderaan pacuan empat roda cuba mengelak kenderaan lain yang memasuki laluannya mengundang padah apabila dia terlanggar sebuah motosikal yang dipandu mangsa yang secara kebetulan turut melalui laluan itu.

“Akibat rempuhan itu, mangsa difahamkan terpelanting sejauh hampir 10 meter dan mati di tempat kejadian akibat kecederaan parah yang dialami.

“Kes ini disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya sewaktu dihubungi media, semalam.

Mat Fauzi berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Parit Buntar untuk dibedah siasat sebelum dituntut oleh ahli keluarga untuk dijalankan upacara pengebumian.

Saksi kejadian, Irwan Zainal 34, berkata, dia terkejut mendapati pemandu pacuan empat roda tersebut tergesa-gesa melarikan diri meninggalkan kenderaannya dengan menaiki sebuah kenderaan lain yang ditahan.

“Saya terkejut dengan tindakan pemandu itu dan menjangkakan dia cuba melarikan diri dengan menaiki sebuah kenderaan lain yang ditahannya.

“Namun sangkaan saya meleset apabila lebih kurang setengah jam kemudian pemandu tersebut muncul bersama beberapa anggota polis bagi menunjukkan lokasi kejadian kemalangan berlaku.

“Berdasarkan maklumat polis, pemandu itu bertindak melarikan diri pada mulanya gara-gara panik kerana bimbang diapa-apakan orang ramai dan membuat berhenti di balai polis kemudian untuk membuat laporan,” katanya.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/semasa/maut-digilis-pacuan-empat-roda-1.224088



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my