loading...

Wednesday, October 23, 2013

Sempat ajar mengucap



Inalillahi wainailaihi rojiun

23 Oktober 2013
BATU GAJAH – Seorang penduduk sempat mengajar mengucap kepada mangsa kemalangan yang masih terbaring di belakang lori dengan motosikalnya terlekat di bucu lori dalam satu kejadian di Jalan Lumut-Ipoh berhampiran Kampung Tersusun Seri Khantan di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 11 pagi itu, Fauzi Kamaruddin, 46, berkata, dia terkejut apabila terdengar bunyi dentuman kuat yang disangkanya tayar lori pecah di hadapan rumahnya ketika sedang berehat.

“Bila keluar, saya nampak lelaki ini terjatuh tapi motosikalnya melekat di bawah lori. Saya sempat ajarnya mengucap sementara menunggu ambulans sampai, namun mangsa meninggal tidak lama selepas itu.

“Saya mengandaikan dia tidak sempat mengelak lori berikutan sebelum itu, banyak lori lalu lalang melalui jalan itu. Lagipun, lori mengangkut sawit biasa pakir depan rumah kerana ada pejabat berhampiran sini,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di sini, semalam.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Batu Gajah, Asisten Komisioner Shaharon Anuar Abd Latif berkata, mangsa Mohd Fadzhilah Azizi, 28, yang berasal dari Changkat Sodang, Seri Iskandar menunggang motosikal sendirian dalam perjalanan menghala ke Ipoh.

Menurutnya, hentaman kuat di bucu belakang lori berkenaan menyebabkan mangsa cedera parah di kepala dan meninggal dunia di tempat kejadian.

“Siasatan awal mendapati mangsa berkemungkinan tidak perasan lori yang diletakkan di bahu jalan lalu langgar tepat bucu belakang dan tersangkut di bawah lori. Ketika kejadian, pemandu lori tidak berada dikenderaannya,” katanya.

Katanya, mayat mangsa kemudiannya dihantar ke Hospital Batu Gajah untuk bedah siasat dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/sempat-ajar-mengucap-1.213583



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my