loading...

Thursday, October 10, 2013

Pelajar Kolej Ranaco Marin maut


Inalillahi wainailaihi rojiun

10 Oktober 2013
DUNGUN: Selepas 11 hari meragut tiga nyawa, Kilometer 25 Jalan Paka-Bandar Al Muktaffi Billah Shah (AMBS), dekat Bukit Sejuk, di sini, terus menagih darah dengan meragut dua lagi nyawa pelajar Kolej Ranaco Marin, petang semalam.

Kemalangan kira-kira jam 5.30 petang itu mengorbankan dua pelajar jurusan penyeliaan keselamatan, Hasmadi Zainordin, 30, dari Kampung Kuin Pasir, Jelawat, Bachok Kelantan dan Mohd Rizairie Mohd Rizan, 23, dari Machang, Kelantan.

Ketua Polis Daerah Pemangku Superintendan Ahmad Zailani Yaacub berkata, kemalangan itu dipercayai berlaku apabila kereta Proton Wira yang dinaiki dua pelajar terbabit dikatakan terbabas memasuki laluan kanan jalan sebelum bertembung dengan sebuah kereta Perodua Viva yang datang dari arah bertentangan.

Katanya, berikutan kemalangan itu, kedua-dua pelajar terbabit tersepit di dalam kenderaan dan sepasukan enam anggota bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat AMBS dikejarkan ke tempat kejadian untuk mengeluarkan mangsa.



Menurutnya, Hasmadi yang memandu Proton Wira terbabit parah di bahagian kepala dan keseluruhan badan meninggal dunia serta merta di tempat kejadian manakala Mohd Rizairie yang turut parah di beberapa bahagian badan meninggal dunia sejurus diberi rawatan kecemasan di Hospital Dungun.

Al-Fatihah

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/Duapelajarkolejmautkemalangan/Article/index_html
tv9.com.my



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my