loading...

Wednesday, October 9, 2013

Pekerja Roadcare (M) Sdn Bhd maut


Inalillahi wainailaihi rojiun

9 Oktober 2013
BANDAR TUN ABDUL RAZAK JENGKA - Seorang pekerja Roadcare (M) Sdn Bhd maut manakala isterinya parah apabila motosikal yang ditunggang mangsa merempuh sebuah lori di Kilometer 51.2, di sini kira-kira jam 9.30 pagi semalam.

Kejadian itu menyebabkan Mohd Khairul Mohd Khir, 27, cedera teruk di bahagian tengkuk dan meninggal di tempat kejadian manakala isterinya, Norhidayah Mohd Nor, 23, parah di bahagian kepala.

Bapa mangsa, Mohd Khir Mohd Saman, 60, berkata, Mohd Khairul bersama isterinya dalam perjalanan dari Felda Kota Gelanggi 2 menuju ke bandar Jengka untuk membeli barang.

Menurutnya, berita kemalangan itu dimaklumkan rakannya yang turut berada di bandar ketika kejadian berlaku.

“Mohd Khairul selalu ke bandar setiap Isnin untuk beli barang memandangkan dia cuti pada hari berkenaan.

“Biasanya, anak saya ke bandar dengan kereta tapi entah kenapa hari ini (semalam) dia nak naik motosikal pula,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Ibu Pejabat Polis Daerah Maran, Deputi Superintendan Sulaiman A Hamid mengesahkan kejadian tersebut.

Beliau berkata, siasatan awal mendapati pemandu lori berkenaan yang datang dari arah bertentangan hendak memasuki simpang Masjid Sultan Ahmad Shah Jengka, di sini sebelum dilanggar motosikal jenis Yamaha RXZ ditunggang mangsa.

“Motosikal ditunggang mangsa bersama isterinya dipercayai merempuh bahagian belah kiri lori berkenaan.

“Kedua-dua mangsa dibawa ke Hospital Jengka untuk bedah siasat dan rawatan. Mayat mangsa sudah dituntut ahli keluarga,” katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/pekerja-roadcare-maut-nahas-1.209849



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my