loading...

Monday, October 7, 2013

Bekas wakil rakyat kemalangan




7 Oktober 2013
REMBAU – Hasrat seorang bekas wakil rakyat menunaikan solat Maghrib berjemaah di Masjid Kariah Bongek, di sini terbantut apabila kereta dipandunya terbabit dalam kemalangan di Kilometer 31 Jalan Seremban-Tampin, dekat sini, petang kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira 6.45 petang itu, Dahlan Ahmad, 84, memandu kereta jenis Toyota Vios keluar dari persimpangan rumahnya dan membelok ke arah Tampin sebelum bertembung dengan sebuah Proton Saga yang datang dari arah Tampin.

Kemalangan turut disedari anak Dahlan, Halimaton Dahlan, 55, yang sedang dalam perjalanan pulang dari Kuala Lumpur ke rumahnya.

Menurut Halimaton, dia terkejut apabila melihat kemalangan di jalan utama di hadapan rumah dari jauh.

“Saya cam kereta berkenaan adalah kereta ayah dan menggigil apabila menyedari ayah terbabit dalam kemalangan. Sebaik turun dari kereta, saya lihat ayah sudah berada di atas jalan dibantu orang awam.

"Memang sebelum ini kami sudah larang ayah memandu kereta kerana dua bulan yang lepas, dia pernah terlibat kemalangan. Tapi ayah tetap mahu bawa kereta untuk ke masjid," katanya.

Sementara itu, jurucakap polis berkata, siasatan awal mendapati, Toyota Vios dipandu mangsa mahu keluar simpang dan membelok ke kanan jalan, namun dalam masa sama terdapat sebuah lagi kereta datang dari arah Tampin sebelum kedua-duanya bertembung.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/bekas-wakil-rakyat-kemalangan-1.209076



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my