loading...

Friday, October 11, 2013

Maut rempuh belakang Hilux



11 Oktober 2013
SEREMBAN - Seorang lelaki maut selepas motosikal ditunggannya merempuh sebuah kenderaan pacuan empat roda di Jalan Rasah, dekat sini semalam.

Dalam kejadian kira-kira 3 petang itu, mangsa, Yong Boon Soon, 21, meninggal dunia di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala.

Jurucakap polis berkata, mangsa yang menunggang motosikal Yamaha 125Z secara berseorangan dipercayai dari rumahnya di Lukut, Port Dickson menuju ke pusat bandar di sini.

“Siasatan awal mendapati mangsa menunggang motosikal di lorong kanan, namun dia tidak menyedari kehadiran pacuan empat roda terbabit yang mahu keluar ke jalan besar.

“Mangsa telah melanggar bahagian belakang kenderaan pacuan empat roda berkenaan sebelum tercampak,” katanya.

Beliau berkata, kejadian itu mengakibatkan mangsa meninggal dunia serta merta di tempat kejadian dan mayatnya dihantar ke Hospital Tuanku Ja'afar (HTJ) di sini untuk tindakan lanjut.

Kata jurucakap, pemandu kereta terbabit berusia 20-an bagaimanapun tidak mengalami sebarang kecedaraan dan keterangannya sudah diambil untuk membantu siasatan.

“Hasil keterangan pemandu kereta berkenaan yang dari Mambau dalam perjalanan untuk ke kedai tayar, sebelum berhenti seketika untuk mengisi minyak.

“Sebaik sahaja selesai mengisi minyak dia keluar ke jalan besar dan menghimpit lorong kanan sebelum dilanggar mangsa,” katanya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/maut-rempuh-belakang-hilux-1.210571



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my