loading...

Friday, October 11, 2013

Maut selepas menduduki PMR



Inalillahi wainailaihi rojiun

11 Oktober 2013
ALOR SETAR - Seorang pelajar perempuan yang baru selesai menjalani peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) pada Selasa lalu, dijumpai mati di terusan dekat Kampung Kepala Parit Luar, Simpang Empat, di sini, semalam.

Difahamkan, mangsa, Siti Nur Afiqah Abd Rani, 15, dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Kampung Padang Raja, Tandop selepas menghantar kawannya.

Abang sulung mangsa, Mohd Adi Abd Rashid, 24, berkata, kali terakhir beliau berjumpa dengan adiknya adalah pada jam 11 malam, kelmarin.

Beliau berkata, kejadian itu dipercayai berlaku kira-kira jam 2 pagi, berdasarkan aduan yang dibuat oleh orang awam yang menemui adiknya.

Menurutnya, mereka sekeluarga hanya dimaklumkan oleh pihak polis mengenai perkara itu kira-kira jam 4 pagi, sebelum ayahnya, Abdul Rani Seteh yang merupakan anggota MPV cawangan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Setar bergegas ke tempat kejadian.

“Orang awam memberitahu hanya menjumpai motosikal di tepi terusan. Pemeriksaan lanjut terhadap barang yang dijumpai menunjukkan kad pengenalan itu adalah milik adik saya. Kami memang tak sangka perkara ini akan berlaku.

“Ayah saya pergi ke lokasi kejadian, tetapi tak jumpa adik, yang ada cuma motosikal dan barang peribadi. Kemudian, anggota bomba yang datang mencari adik berjaya menemuinya kira-kira jam 5 pagi,” katanya kepada Sinar Harian, ketika ditemui di rumahnya, semalam.

Mangsa yang merupakan anak keempat daripada enam berada juga tidak pernah menunjukkan perubahan sikap pada sebelum ini.

Jenazah Allahyarham kemudiannya dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam, Kampung Masjid Teluk Bagan kira-kira jam 4.30 petang, semalam.

Turut hadir mengunjungi jenazah adalah rakan-rakan Allahyarham dari Sekolah Menengah Kebangsaan Dato Wan Mohd Saman, di sini.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Adzaman Mohd Jan mengesahkan kejadian itu.

Beliau berkata, kejadian yang berlaku di jalan mini tar Tokai dekat Simpan Empat, di sini adalah melibatkan sebuah motosikal yang terbabas dengan sendiri.

“Mangsa telah meninggal dunia di tempat kejadian. Semasa kejadian, beliau dalam perjalanan dari arah Tokai menghala ke Kampung Senggora sebelum dijumpai orang awam,” katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/utara/ajal-tercampak-masuk-terusan-1.210589



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my