loading...

Friday, July 5, 2013

Pesakit maut ambulans terbalik

6 Julai 2013
KULAIJAYA – Seorang pesakit maut apabila ambulans dinaiki terbalik selepas berlanggar dengan sebuah kereta yang terbabas di Kilometer 48.3 Lebuhraya Utara Selatan, di sini, awal pagi kelmarin.

Mangsa, Goh Cheng Cheng, 31, berasal dari Kluang meninggal dunia sebaik sahaja tiba di hospital, selepas ambulans yang dinaiki terlibat dalam kemalangan sekitar jam 4.40 pagi itu.

Ketua Polis Daerah Kulaijaya, Superintendan Zulkefly Yahya berkata, kejadian berlaku apabila kereta yang dipandu seorang lelaki dari arah Utara terbabas dan melanggar besi pengadang jalan.

“Kenderaan itu kemudiannya dilanggar oleh sebuah ambulans yang datang dari arah belakang. Keadaan itu menyebabkan ambulans berkenaan terbalik,” katanya di sini, semalam.

Zulkefly berkata, ketika kejadian, ambulans itu sedang dalam perjalanan menghantar pesakit wanita terbabit yang dipindahkan dari sebuah hospital di Kluang untuk dirawat di Hospital Sultanah Aminah (HSA), Johor Bahru.

“Bagaimanapun pesakit berkenaan meninggal dunia di hospital akibat pendarahan dalaman di bahagian kepalanya.

“Selain pesakit itu, ambulans turut membawa seorang doktor, dua jururawat dan seorang saudara pesakit berkenaan,” katanya.

Katanya, pemandu kereta yang terbabas turut menerima rawatan di hospital, manakala yang lain hanya mengalami cedera ringan.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/johor/ambulans-bawa-pesakit-terbalik-1.179586





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my