loading...

Sunday, June 30, 2013

Mati dirempuh ketika melintas



1 Julai 2013
GOMBAK - Tindakan seorang lelaki menyeberangi laluan gelap berhampiran sebuah stesen minyak di Jalan Templer menghala ke Kuala Lumpur membawa padah apabila dia dirempuh sebuah kenderaan awal pagi, semalam.

Dalam kejadian kira-kira 1.30 pagi itu, mangsa yang tidak mempunyai dokumen pengenalan diri maut serta-merta akibat rempuhan kuat dan tercampak di atas kenderaan yang melanggarnya.

Kemalangan yang membabitkan  kereta Perodua Kancil dan pejalan kaki berbangsa India itu berlaku di kilometer 20 Jalan KL-Ipoh menghala ke Kuala Lumpur.

Jurucakap  Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Gombak berkata, pemandu kenderaan dipercayai gagal mengelak berkemungkinan tidak nampak kelibat mangsa yang melintas jalan gelap itu.

“Akibat kecederaan parah di bahagian kepala, patah tangan dan kaki, mangsa disahkan maut serta-merta di tempat kejadian. Mayatnya dihantar ke Hospital Serdang untuk bedah siasat,”katanya.

Beliau berkata, kes dibuka dan disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan siasatan terperinci giat dijalankan.

Pemandu kereta yang cedera ringan dirawat sebagai pesakit luar di Hospital Selayang.

Sehubungan itu, waris mangsa dan saksi kemalangan yang mempunyai maklumat kejadian diminta menghubungi Pegawai Penyiasat Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Gombak,  Inspektor Muhamad Izam Ibrahim di talian 03-61262273, 03-61262257 atau 013-2006111 untuk membantu siasatan.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/selangor-kl/maut-kena-rempuh-gara-gara-lintas-jalan-gelap-1.177402




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my