loading...

Tuesday, July 2, 2013

Pelajar Politeknik Merlimau maut berkonvoi


Inalillahi wainailaihi rojiun

2 Julai 2013
LEDANG – Seorang penuntut politeknik terbunuh dalam nahas jalan raya melibatkan tiga motosikal dan dua lori di Kilometer 159.6 Lebuhraya Utara Selatan arah utara di sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 10 malam itu, mangsa, Mohd Zarul Azam, 19, dari Pasir Gudang menunggang motosikal bersama tiga rakan lain secara berkonvoi dalam perjalanan pulang ke Politeknik Merlimau, Melaka dari Pasir Gudang.

Ketua Polis daerah, Superintendan Harun Idris ketika mengesahkan kejadian berkata, kemalangan dipercayai berlaku apabila motosikal ditunggangi mangsa telah bergesel dengan pembonceng sebuah motosikal lain yang berhenti di tepi lebuh raya kerana sedang membaiki tayar pancit.

Menurutnya, akibat pergeselan itu mangsa tercampak di tengah lebuh raya sebelum dilanggar dua lori yang dalam perjalanan menghala ke Kuala Lumpur.

“Ketika itu terdapat sebuah lagi motosikal lain yang melalui lebuh raya itu yang hilang kawalan apabila gagal mengelak motosikal mangsa yang terbabas.

“Mangsa yang mengalami kecederaan parah di kepala dan anggota badan meninggal dunia di tempat kejadian,” katanya.

Katanya, mayat mangsa di bawa ke Hospital Tangkak untuk bedah siasat sebelum dituntut keluarganya.

“Saksi kejadian diminta tampil untuk membantu siasatan dan kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/johor/penuntut-politeknik-dilanggar-dua-lori-1.177898



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my