loading...

Wednesday, June 5, 2013

Ahli perniagaan maut



5 Jun 2013
SEREMBAN - Seorang ahli perniagaan maut selepas kenderaan dinaiki terlibat dalam kemalangan di Kilometer 7, Jalan Seremban - Port Dickson dekat Mambau, di sini, semalam.

Jurucakap polis berkata, dalam kejadian kira-kira 1.10 petang itu, mangsa, Lew Yoke Kong, 50, pemilik sebuah syarikat pengangkutan sedang memandu kereta jenis Honda Accord seorang diri menghala ke Seremban.

“Siasatan awal mendapati, semasa insiden berlaku, difahamkan mangsa tiba-tiba hilang kawalan terhadap kenderaan dipandu menyebabkannya termasuk ke laluan bertentangan.

“Akibatnya, mangsa telah merempuh sebuah kereta jenis Proton Iswara yang datang dari depan dan sedang menghala ke arah Port Dickson,” katanya kepada Sinar Harian di sini, semalam.

Menurutnya, impak perlanggaran antara kedua-dua kenderaan terbabit menyebabkan mangsa tersepit, sebelum berjaya dikeluarkan anggota bomba beberapa minit kemudian.

“Akibat kemalangan tersebut, mangsa yang cedera parah di seluruh badan terutamanya bahagian dada meninggal dunia di tempat kejadian," katanya.

Sementara itu, katanya, pemandu dan penumpang Protos Iswara,  Salleheim Abu Hassan, 38, bersama anaknya, Ahmad Nafis Salleheim, 5, dan pekerjanya, Ilham Shah Ismail, 28, terselamat dalam kemalangan itu walaupun kenderaan dinaiki mengalami kerosakan teruk,” katanya.

Jurucakap polis berkata, ketiga-tiganya dibawa ke Hospital Tuanku Ja’afar, di sini untuk menerima rawatan sebagai pesakit luar.

Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Saiful Azly Kamaruddin ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/ahli-perniagaan-maut-dalam-kemalangan-1.167689


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my