loading...

Tuesday, June 4, 2013

3 beranak maut motor bertembung kereta



Inalillahi wainailaihi rojiun

4 Jun 2013
BUKIT MERTAJAM: Tiga mangsa kemalangan yang maut, termasuk seorang yang rentung dalam kejadian di Jalan Hutan Petai Bukit Teh, malam tadi dikenal pasti sebagai pasangan suami isteri dan seorang anak perempuan berusia tiga tahun.



Mangsa yang maut dikenali sebagai Hasmizam Yahya, 36, isterinya Yusniza Abdul Rahman, 31, dan anak perempuan mereka, Nurul Huda, 3.
Hasmizam ditemui rentung di dalam kereta, dipercayai terpelanting dari motosikal yang dinaiki.

Nurul Huda ditemui terbaring di tepi jalan bersebalahan bahagian pemandu kereta dan sedikit terbakar di badan, sementara Yusniza terpelanting beberapa meter di belakang kereta yang terbakar itu.


Seorang lagi anak mangsa yang turut terbabit dalam kemalangan ngeri itu, Hawa, 4, patah tulang belakang, bahu dan tulang pinggul dan masih dirawat di Hospital Seberang Jaya (HSJ).


Dalam kejadian kira-kira 9.20 malam tadi, empat sekeluarga yang menaiki sebuah motosikal dipercayai dirempuh sebuah kereta yang datang dari arah bertentangan, menyebabkan kesemua mereka tercampak dari kenderaan terbabit dan tiga daripadanya meninggal dunia di tempat kejadian.

Bagaimanapun, pemandu kereta Proton Saga, seorang lelaki Cina hanya cedera ringan dan menerima rawatan di sebuah hospital swasta di sini.
Kemalangan turut menyebabkan kereta dan motosikal terbabit terbakar berikutan geseran yang berlaku ketika kemalangan.

Kedua-dua kenderaan tersebut terbakar selepas bertembung menyebabkan Yusnizam turut terbakar selepas tersepit manakala isteri dan anaknya maut akibat kecederaan parah di beberapa bahagian badan.


Kesemua jenazah akan dikebumikan hari ini di Tanah Perkuburan Islam Kampung Janggus Cheruk Tokkun di sini


Teringin pakaian putih

Yusniza, 31, yang maut bersama suami, Hasmizam Yahya, 36, serta Nurul Huda manakala seorang lagi anak pasangan itu, Nurul Hawa, 4, parah dalam kemalangan di Jalan Hutan Petai, Bukit Teh


 “Ketika kenduri kahwin saudara Sabtu lalu, kakak ada beritahu dia teringin hendak memakai pakaian warna putih dan mahu menyerahkan anaknya Nurul Huda, 3, kepada orang lain untuk dijaga.

“Saya tak sangka itu petanda kakak akan pergi buat selama-lamanya semalam (kelmarin),” kata Yusrizal Abdul Rahman, 27, adik kepada Yusniza, 31, yang maut bersama suami, Hasmizam Yahya, 36, serta Nurul Huda manakala seorang lagi anak pasangan itu, Nurul Hawa, 4, parah dalam kemalangan di Jalan Hutan Petai, Bukit Teh, di sini, malam kelmarin.

Yusrizal berkata, hasrat itu dinyatakan kakaknya kepada salah seorang saudara ketika menghadiri kenduri perkahwinan saudara mereka Sabtu lalu.

Katanya, kali terakhir berjumpa kakaknya itu pada Ahad lalu ketika mereka sama-sama menghadiri satu lagi kenduri perkahwinan di rumah saudara mereka, dekat sini, namun kakaknya tidak menunjukkan sebarang perubahan sikap atau kelainan.

“Namun, selepas kemalangan, seorang saudara memberitahu kami mengenai hasrat arwah itu yang mahu memakai pakaian putih dan menyerahkan Nurul Huda kepada orang lain untuk dijaga ketika berjumpa dengannya Sabtu lalu,” katanya ditemui di pekarangan Rumah Mayat Hospital Bukit Mertajam, di sini, semalam.


Al-Fatihah

Sumber:
http://www.hmetro.com.my/articles/Teringinpakaianputih//Article
http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0604&pub=Kosmo&sec=Terkini&pg=bt_01.htm
http://www.hmetro.com.my/articles/3mautmotosikaldirempuhkereta//Article
http://www.thesundaily.my/news/733186


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my