loading...

Saturday, May 25, 2013

Remuk gara-gara angin lintang




26 Mei 2013
KERTEH - “Saya lihat kereta itu terangkat kerana angin kencang sebelum ia terbabas melanggar pengadang bahu jalan,” kata saksi kejadian kemalangan yang nyaris meragut dua nyawa di Jambatan Meka, Kilometer 117 Jalan Kuala Terengganu-Kuantan di sini, petang kelmarin.

Zulkarnain Ismail, 45, berkata, dia yang kebetulan melalui jalan berkenaan tergamam melihat detik menakutkan itu.

Dalam kejadian kira-kira jam 4.30 petang itu, seorang pembantu kedai, Nurkahidayu Walid, 23, bersama rakannya cedera apabila kereta Toyota Vios yang mereka naiki ditiup angin lintang dalam hujan lebat.

Nurkahidayu yang memandu kenderaan terbabit dalam perjalanan dari Dungun ke Kemasik hampir tersepit, apabila kereta berkenaan remuk di sebelah kanan dan mengalami kecederaan di bahu kanan.

Mangsa dihantar ke Klinik Kerteh sebelum dirujuk ke Hospital Dungun untuk menerima rawatan lanjut sementara rakannya hanya mengalami lebam di bahagian badan.

Kata Zulkarnain, laluan di Jambatan Meka itu sering berlaku kemalangan kerana tiupan angin lintang.

“Saya cadangkan pihak berkuasa pasang papan tanda di Jambatan Meka bagi memberi peringatan supaya pemandu berhati-hati ketika melalui kawasan ini,” katanya.

Dalam pada itu, abang Nurkahidayu, Mat Kamil Walid, 34, berkata, adiknya itu dalam perjalanan ke Mesra Mall sempena cuti hari minggu untuk membeli barang keperluan.

“Semasa tiba di jambatan, saya sangka adik sudah meninggal dunia, kerana kereta dipandu remuk di sebelah kanan. Namun saya bersyukur kerana dia berada dalam keadaan stabil.

“Terima kasih kepada orang ramai kerana menghulurkan bantuan," katanya.


Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/terengganu/cemas-kereta-terangkat-ditiup-angin-lintang-1.163988


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my