loading...

Thursday, May 23, 2013

Maut bertembung lori kelapa sawit




Inalillahi wainailaihi rojiun
23 Mei 2013
TELUK INTAN - Seorang maut manakala seorang lagi cedera dalam satu kemalangan membabitkan dua kenderaan dengan salah satunya sarat muatan kelapa sawit di Kilometer 9.5 Jalan Changkat Jong, di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 7.15 pagi itu, mangsa, Muhammad Hilmi Hamzah, 20, meninggal dunia di tempat kejadian apabila van jenis Perodua Rusa yang dipandunya bertembung dengan sebuah lori muatan sawit dari arah bertentangan.

Rahim Samsuddin, 53, yang mengalami cedera di bibir berkata, ketika kejadian, van muatan santan dipandu mangsa dalam perjalanan menuju ke arah bandar Teluk Intan dikatakan cuba memotong kenderaan lain.

“Saya nampak van itu sedang memotong sebuah kenderaan lain, tetapi sebaik selesai memotong, kenderaan mangsa tidak beralih laluan, sebaliknya kekal memandu di laluan saya.

“Melihat keadaan itu saya cuba memperlahankan kenderaan, tetapi tidak sempat menyebabkan pertembungan berlaku,” katanya.

Akibat rempuhan itu, lori yang dipandu Rahim terbalik menyebabkan dia terpaksa merangkak keluar.

“Sebaik saya dapat keluar daripada lori, saya nampak mangsa sudah kaku di dalam van itu,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Hilir Perak, Asisten Komisioner Goh Kok Liang mengesahkan kejadian itu dan memaklumkan, mayat mangsa di hantar ke Unit Forensik, Hospital teluk Intan (HTI) untuk di bedah siasat.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/perak/maut-bertembung-lori-sawit-1.162959



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my