loading...

Friday, March 29, 2013

Tragedi Rombongan Meminang




30 Mac 2013
BALING - Sebuah keluarga yang dalam perjalanan pulang dari majlis meminang nyaris maut dalam kemalangan di Kilometer 38 Jalan Sungai Petani-Baling kira-kira jam 11.30 malam, kelmarin.

Keluarga berkenaan dalam perjalanan pulang ke Perlis selepas menghadiri majlis meminang salah seorang keluarga mereka di Felda Kemahang, Tanah Merah, Kelantan.

Salah seorang keluarga, Johari Osman, 69, dari Kampung Gua Said Alwi, Perlis berkata, terdapat 13 penumpang di dalam van yang dinaiki mereka.

Dia yang juga penumpang hadapan van itu tidak mengalami sebarang kecederaan, manakala, 10 ahli keluarganya yang lain hanya mengalami kecederaan ringan.

Ketua Polis Daerah Baling, Superintendan Mat Daud Mat Hassan berkata, van yang dinaiki penumpang terbabit dirempuh  oleh sebuah kenderaan lain dari arah bertentangan.

Menurutnya, sebuah kereta dari arah Sungai Petani-Baling dipercayai hilang kawalan sebelum berpusing sehingga memasuki laluan bertentangan.

“Keadaan itu mengakibatkan rempuhan antara kereta dan van tersebut. Manakala, sebuah kenderaan lain yang berada di belakang van tersebut gagal mengelak seterusnya merempuh bahagian belakang van tersebut,” katanya kepada Sinar Harian.

Katanya, kesemua mereka yang terlibat dalam kemalangan itu tidak mengalami kecederaan parah dan telah dihantar ke Hospital Baling untuk rawatan lanjut.

Jalan Sungai Petani - Baling berdekatan Kampung Ketemba sering terlibat dalam kejadian kemalangan. Tahun ini sahaja, lebih dari tiga kemalangan maut dilaporkan di kawasan jalan itu.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/utara/rombongan-meminang-nyaris-maut-1.144232


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my