loading...

Monday, March 25, 2013

Melambung rempuh kereta




Inalillahi wainailaihi rojiun

26 Mac 2013
Seremban: Seorang lelaki maut manakala seorang lagi lelaki cedera parah apabila masing-masing yang menunggang motosikal berasingan jenis Yamaha 125Z merempuh sebuah kereta Perodua Myvi yang membuat pusingan U di simpang lampu isyarat Bandar Sri Sendayan, Jalan Sungai Ujong berhampiran tapak pasar malam Sri Sendayan, di sini, tengah malam kelmarin.

Dalam kejadian jam 12.20 tengah malam itu, mangsa Fazrul Zainal, 20, maut serta-merta di tempat kejadian akibat parah di kepala dan patah kaki kiri manakala seorang lagi, Ahmad Aminudin, 20, cedera parah dipercayai patah peha kanan dan kaki kiri selain luka di kepala serta tangan kanan.

Pemandu Perodua Myvi yang terbabit dalam kemalangan itu, seorang wanita berusia 43 tahun dan anaknya berusia 18 tahun dilaporkan tidak mengalami sebarang kecederaan.

Menurut saksi kejadian, Amran Mamat, 31, kemalangan berlaku apabila kereta berkenaan cuba membuat pusingan U di simpang lampu isyarat.

“Pada masa sama, mangsa yang menunggang motosikal Yamaha 125Z tidak sempat mengelak lalu melanggar kanan kereta sebelah pintu pemandu sebelum mangsa melambung hingga menyebabkannya cedera parah dan mati.

Al-Fatihah

Sumber:
http://www.hmetro.com.my/articles/Melambungrempuhkereta//Article


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my