loading...

Monday, March 25, 2013

Terhumban ke gaung selepas pikat ayam hutan




Inalillahi wainailaihi rojiun

26 Mac 2013
MARAN - Seorang peneroka Felda yang dalam perjalanan pulang daripada memikat ayam hutan, maut apabila motosikal ditungganginya dirempuh sebuah kereta dari arah bertentangan di Kilometer 67.5 Jalan Lama Kuantan - Kuala Lumpur dekat Kampung Luit, di sini, semalam.

Ketua Polis Daerah Maran, Pemangku Deputi Superintendan Sulaiman A Hamid berkata, dalam kejadian jam 6.30 petang itu, mangsa, Mazlan Che Lah, 52, yang juga bapa 10 anak, menunggang motosikal jenis Honda EX5 sendirian.

Bagaimanapun katanya, sebuah kereta jenis Honda Accord dipandu remaja lelaki berusia 19 tahun bersama dua adiknya yang dalam perjalanan dari Jerantut ke Felda Panching Selatan, hilang kawalan lalu memasuki laluan bertentangan dan merempuh motosikal mangsa.

“Kereta dipandu remaja lelaki itu dikatakan hilang kawalan ketika melalui selekoh lalu memasuki laluan bertentangan dan merempuh motosikal mangsa hingga mengakibatkan kedua-duanya terhumban ke dalam gaung.

Penunggang itu meninggal dunia akibat kecederaan parah di seluruh badan dan luka di leher. Mayatnya dihantar ke Hospital Jengka untuk bedah siasat sebelum dituntut keluarga.

Bagaimanapun, pemandu remaja itu hanya cedera ringan, manakala adiknya berusia 17 dan 11 tahun pula menerima rawatan di Hospital Tengku Ampuan Afzan Kuantan,” katanya.

Sementara itu, Sulaiman berkata, pemandu remaja terbabit merupakan pelajar politeknik dan mempunyai lesen memandu yang sah.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/pahang/ajal-selepas-pikat-ayam-hutan-1.142941



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my