loading...

Saturday, March 16, 2013

3 kenderaan remuk




16 Mac 2013
ROMPIN – Tiga tercedera selepas tiga kenderaan berasingan yang dinaiki mereka terlibat dalam satu kemalangan di Jalan Dato’ Shahbandar Felda Keratong 3, Bandar Tun Razak, di sini, petang semalam.

Ketua Polis Daerah Rompin, Deputi Superintendan Johari Jahaya berkata, dalam kejadian jam 3.30 petang itu, Proton Wira dari arah Bahau Negeri Sembilan menuju Keratong 2 masuk ke laluan bertentangan sebelum bergeser dengan Toyota Hilux dari arah hadapannya.

Menurutnya, Toyota Hilux yang dalam perjalanan ke Keratong 3 tidak sempat mengelak menyebabkan Proton Wira terbabit masuk ke laluan bertentangan lalu bergeser dan merempuh bahagian belakang sebelah kanan kenderaan tersebut.

“Akibat rempuhan kuat itu, Proton Wira yang masih bergerak terus melanggar bahagian depan sebuah kereta Proton Saga yang ketika itu berada di belakang Hilux terbabit,” katanya.

Johari berkata, Proton Wira yang bergeser dengan kedua-dua kenderaan itu remuk di bahagian depan.

Menurutnya, mangsa yang menaiki Proton Wira dipercayai pasangan suami isteri itu mengalami kecederaan ringan dan dibawa ke Klinik Kesihatan Bandar Tun Razak untuk rawatan susulan.

“Kami difahamkan suaminya mengalami luka di bahagian dagu, tangan dan kaki, sementara isterinya mengadu sakit di bahagian dada.

“Pemandu Toyota Hilux pula tidak tercedera, sementara seorang pemandu Proton Saga mengalami luka ringan di bahagian tangan dan kaki,” katanya.

Beliau berkata, pemandu seharusnya mengambil langkah keselamatan ketika berada di jalan raya bagi mengelakkan risiko kemalangan.

“Kita tidak mahu atas kesilapan dan kecuaian diri sendiri menyebabkan pengguna jalan lain pula yang terpaksa menanggung derita, sedangkan mereka sudah memandu dengan berhati-hati,” katanya.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/pahang/tiga-kenderaan-remuk-teruk-1.140025


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my