loading...

Saturday, December 22, 2012

Maut bertembung bas ekspres



22 Disember 2012
BANDAR BENTONG - Seorang penunggang maut apabila motosikal dinaiki bertembung dengan sebuah bas ekspres di Kilometer 0.5 Jalan Bentong-Karak berhampiran Balai Bomba dan Penyelamat Bentong, kira-kira jam 11.30 malam kelmarin.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Mohamad Mansor Mohd Nor berkata, mangsa yang maut ialah Karim Sudin, 28, beralamat di Kampung Orang Asli Lebak.

Menurutnya, mangsa menunggang motosikal jenis Yamaha Lagenda dalam perjalanan dari arah Bentong ke Karak dipercayai bertembung dengan sebuah bas ekspres dinaiki 40 penumpang dari arah Kuala Lumpur ke Kota Bharu.

“Setibanya di tempat kejadian, motosikal yang dinaiki mangsa dipercayai hilang kawalan dan kemudiannya masuk ke laluan bertentangan sebelum bertembung dengan bas itu dari arah hadapan.

“Akibat kejadian itu, mangsa tercampak ke kiri jalan dan disahkan mati di tempat kejadian kerana kecederaan parah di bahagian kepala,” katanya.

Mohamad Mansor berkata, pemandu bas yang berusia 56 tahun dan 40 penumpang tidak mengalami sebarang kecederaan.

Katanya, akibat pelanggaran itu, motosikal mangsa rosak di bahagian hadapan manakala bas pula rosak di bahagian hadapan tepi kanan.

“Mayat mangsa dibawa ke Hospital Bentong sebelum dituntut ahli keluarga.

“Kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/maut-bertembung-bas-ekspres-1.114588



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my