loading...

Wednesday, December 19, 2012

Dua Maut di Jalan Machang


Inalillahi wainailaihi rojiun 

19 Disember 2012
MACHANG - Dua lelaki maut dalam kemalangan berasingan di Jalan Machang-Pasir Puteh, di sini pada malam kelmarin dan awal pagi semalam.

Kejadian pertama membabitkan mangsa, Ahmad Syautee Mohd Daud, 30, dari Desa Seri Rebana yang menunggang motosikal, malam kelmarin.

Mangsa maut di tempat kejadian apabila motosikal dinaikinya, dilanggar sebuah kereta yang membelok ke kanan di simpang Pejabat Tanah dan Jajahan Machang.

Ketua Polis Daerah Machang, Deputi Superintendan (DSP) Che Malek Bedot berkata, akibat kemalangan itu, mangsa terjatuh dan mendapat kecederaan parah sebelum meninggal dunia di tempat kejadian.

“Kejadian berlaku  pada jam 9 malam di kilometer 1.8 Jalan Machang-Pasir Puteh, manakala pada kejadian pagi tadi (semalam), seorang lelaki maut dalam kejadian membabitkan empat kenderaan berdekatan Universiti Teknologi Mara (UiTM) cawangan Kelantan, di sini.

Kemalangan yang melibatkan tiga kereta jenis Wira, Volvo dan Mercedes Benz serta sebuah lori itu turut menyebabkan dua mangsa lain cedera ringan,” katanya.

Che Malek berkata, dalam kemalangan kira-kira jam 7.55 pagi, mangsa, Norzri Ismail, 46, meninggal dunia di tempat kejadian, Kilometer 8 Jalan Machang-Pasir Puteh.

Katanya, lori dari arah laluan Pasir Puteh ke Machang dipercayai terbabas lalu melanggar pembahagi jalan sebelum tergelongsor dan melanggar dua kereta dari arah bertentangan.

“Salah sebuah kereta yang dilanggar turut terbabas dan merempuh kereta yang diletakkan di tepi jalan. Kedua-dua mayat dihantar ke Hospital Machang sebelum dituntut keluarga masing-masing.

“Kedua-dua kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987. Orang ramai diminta tampil memberikan maklumat,” katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/kelantan/dua-terkorban-di-jalan-machang-1.113765


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my