loading...

Saturday, December 22, 2012

Dua remaja tahun nyaris maut dirempuh treler



22 Disember 2012
ALOR GAJAH - Dua remaja 17 tahun nyaris maut selepas motosikal yang dinaiki dirempuh dari arah belakang oleh sebuah treler di persimpangan lampu isyarat Paya Rumput, di sini, kira-kira 2.30 petang, semalam.

Difahamkan, dalam kejadian itu, motosikal Honda EX5 ditunggang Izwani Sadri bersama rakan, Noraini Abd Majid, dari arah Alor Gajah menuju ke Cheng, Melaka.

Noraini berkata, ketika kejadian dia bersama rakannya dari rumah di Kampung Gadek, dekat sini berhasrat membeli barangan keperluan di sebuah pasar raya di Cheng sebelum terbabit kemalangan.

“Ketika melalui persimpangan persimpangan lampu isyarat tiba-tiba motosikal kami naiki dirempuh dari arah belakang dan terseret beberapa meter.

"Akibat rempuhan itu saya dan Izwani tercampak ke tengah jalan sebelum dibantu orang ramai dan Jabatan Pertahanan Awam (JPAM) Alor Gajah yang tiba selepas itu," katanya.

Ketua Operasi JPAM Alor Gajah, Staf Muda (PA) Zainal Awing berkata, pihaknya menerima panggilan daripada orang awam kira-kira jam 2.40 petang sebelum bergegas ke lokasi kejadian bersama tiga anggota lain.

“Setiba di lokasi kejadian, penunggang motosikal masih terbaring dan sudah dibawa ke tebing jalan sebelum diberi rawatan awal di tempat kejadian,” katanya.

Menurutnya, pemeriksaan awal mendapati mangsa patah kaki kanan dan tangan kanan selain mengalami kecederaan ringan pada anggota badan manakala rakan mangsa cedera ringan.

“Sejurus rawatan awal diberi di tempat kejadian, kedua-duanya dihantar ke Hospital Melaka untuk rawatan lanjut,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian, semalam.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Abd Rahman Jid mengesahkan kemalangan berkenaan dan kes disiasat di bawah Seksyen 43(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/remaja-nyaris-maut-dirempuh-treler-1.114551


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my