loading...

Sunday, December 23, 2012

Ibu maut bertembung kereta

24 Disember 2012
PORT DICKSON – Seorang wanita maut apabila motosikal yang dibonceng bersama dua anaknya terlibat dalam satu kemalangan di Kilometer 9.5 Jalan Pantai, di sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira 12.05 tengah malam itu, mangsa, D Indirani, 47, dalam perjalanan pulang ke rumah selepas menghantar makanan lauk kari kambing kepada anaknya yang bekerja di Hotel Admiral Cove dan menghadiri sebuah majlis anjuran hotel berkenaan.

Anaknya, M Jothi, 25, berkata, ibunya datang ke hotel itu bersama ayahnya, A Mariapan, 50, menaiki kereta untuk menghantar bekalan makan malam kepadanya.

Menurutnya, namun selepas itu, ayahnya pulang dan ibunya terus berada di hotel kerana menyertai sebuah majlis yang dianjurkan di sini.

"Ibu memang biasa berbuat demikian dan rakan-rakan saya sudah mengenalinya.

“Sebaik habis majlis itu kira-kira jam 12 tengah malam, dua adik saya, M Suganya, 18, dan M Taraani, 13, datang menunggang motosikal untuk menjemput ibu pulang,” katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui di wad kecemasan Hospital Port Dickson (HPD).

Jothi berkata, tidak lama selepas itu, dia menerima panggilan mengatakan ibunya terlibat dalam kemalangan dan meninggal dunia.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Superintendan Abd Wahab Harun berkata, kejadian itu membabitkan sebuah motosikal dan sebuah kereta jenis Proton Saga.

Menurutnya, kemalangan itu dipercayai berlaku apabila motosikal yang ditunggang anak mangsa keluar dari arah simpang Hotel Admiral Cove menyebabkan kereta Proton Saga dari arah Telok Kemang tidak sempat mengelak.

“Akibat pelanggaran itu, mangsa cedera teruk di kepala dan kaki kanan meninggal dunia di hospital.

"Mangsa kemudian dibawa ke rumah mayat HPD untuk dibedah siasat," katanya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/ibu-maut-selepas-hantar-makanan-1.115064


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my