loading...

Wednesday, December 26, 2012

Gara-gara dua kumpulan samseng bergaduh

27 Disember 2012
PUCHONG: Kegembiraan tiga sahabat yang menjamu selera di sebuah restoran di bandar ini, bertukar tragedi apabila seorang daripada mereka maut dilanggar sebuah kereta ketika cuba menyelamatkan diri daripada amukan dua kumpulan samseng disertai lebih 10 orang yang ‘bertempur’ di kawasan berkenaan, kelmarin.

Dalam kejadian jam 1 pagi itu, mangsa, Kenny Chuk, 20, yang parah di kepala dan badan disahkan meninggal dunia sebaik tiba di sebuah hospital swasta di kawasan berkenaan.


Rakan mangsa, See Yuk Hui, 22, berkata, ketika makan, mereka ternampak dua kumpulan bergaduh di kawasan berhampiran menyebabkan mereka bertiga melarikan diri dari restoran berkenaan.

“Bagaimanapun, Kenny dirempuh sebuah kereta ketika melarikan diri sebelum kami membawanya ke sebuah hospital swasta di kawasan berhampiran. Bagaimanapun, Kenny meninggal dunia sebaik tiba di hospital” katanya ketika ditemui di sini, semalam.


Beliau berkata, dia tidak tahu punca kejadian itu, namun apa yang pasti keadaan bertambah buruk apabila dua kumpulan terbabit bergaduh dengan membaling kerusi dan meja selain bertumbuk.


Menurut See, bagi menyelamatkan diri, mereka melarikan diri dengan menyeberangi jalan ke tempat letak kereta sebelum Kenny dilanggar.

Sumber berkata, polis yang tiba di hospital dan tempat kejadian selepas menerima laporan orang awam menahan dua lelaki bagi membantu siasatan.


“Seorang daripadanya cedera dipercayai akibat bergaduh manakala seorang lagi adalah pemandu kereta yang melanggar mangsa.

“Sehingga kini, polis masih menyiasat sama ada pemandu kereta itu individu yang terbabit dalam pergaduhan itu atau tidak,” katanya.


Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Serdang, Deputi Superintendan Lam Chien Fei ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan kejadian itu namun enggan mengulas lanjut.


Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/Dilanggarketikalari/Article/index_html


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my