loading...

Tuesday, December 25, 2012

5 maut tersepit

25 Disember 2012
BELURAN: Lima lelaki termasuk dua beradik maut dengan keadaan tersepit di tempat duduk masing-masing apabila kenderaan dinaiki mereka bertembung dengan sebuah lori bermuatan ikan dalam kemalangan ngeri di Jalan Nangoh Paitan, dekat sini, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 10 malam berhampiran simpang ladang Muncul Maju, mangsa dikenali sebagai Roling Korang, 34; adiknya, Ugat Korang, 30; Jaffridin Ujin, 31, dan Albert Simon, 29, manakala mangsa terakhir masih belum diketahui identitinya berikutan tidak dokumen pengenalan diri ditemui.

Sementara itu, pemandu lori berusia 34 tahun hanya mengalami kecederaan ringan dan menerima rawatan di Hospital Beluran.

Ketua Polis Daerah Beluran, Deputi Superintendan V Sivanathan berkata, semua mangsa menaiki kenderaan jenis Perodua Kancil dalam perjalanan dari Kudat menuju ke pekan ini sebelum bertembung lori satu tan yang datang dari arah bertentangan.


"Akibat pertembungan ini, semua mangsa yang berada di dalam kereta mati serta merta di tempat kejadian sementara pemandu lori mengalami cedera ringan.


"Mayat kelima-lima mereka sudah dihantar ke Hospital Beluran untuk bedah siasat," katanya ketika dihubungi, semalam.

Menurut Sivanathan, polis masih melakukan siasantan mengenau punca kejadian dan kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

Sementara itu, Ketua Operasi Balai Bomba Kinabatangan, Haris Mustapha berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan kira-kira jam 10.50 malam dan hanya tiba di lokasi kira-kira jam 12.30 tengah malam kerana lokasinya yang jauh.

"Sebaik menerima laporan, sebuah jentera bersama lima anggota dikejarkan ke tempat kejadian.

"Kami mendapati semua mangsa dalam keadaan tersepit dan disahkan sudah meninggal dunia," katanya.

Katanya, semua mayat berjaya dikeluarkan dan dihantar ke hospital untuk tujuan bedah siasat.

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/2012122513490320121225134903/Article/index_html




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my