loading...

Sunday, September 30, 2012

Warga Emas Maut Dirempuh Mat Rempit


Inalillahi wainailaihi rojiun

30 September 2012
SABAK BERNAM - Seorang warga emas maut manakala cucu saudaranya parah setelah motosikal ditunggangi mereka bertembung sebuah motosikal lain dalam kejadian kira-kira jam 10 malam di Jalan Batu 8, di sini, kelmarin.

Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Noor Mushar Mohammad berkata, mangsa, Md Nor Husin, 60, maut di tempat kejadian setelah mengalami kecederaan parah di bahagian kepala.

Menurutnya,  warga emas itu yang dalam perjalanan menuju ke rumah anaknya berhampiran kawasan berkenaan bersama cucu saudaranya, Mohamad Aniq Naufal Ismail,6.

“Sebaik tiba di kawasan kejadian, sebuah motosikal lain jenis Yamaha SS ditunggang dua lelaki memasuki laluan bertentangan sebelum bertembung dengan motosikal mangsa

“Pertembungan itu menyebabkan mangsa maut di tempat kejadian berikutan kecederaan parah di kepala manakala cucu saudaranya pula parah di kepala dan badan,” katanya kepada Sinar Harian.

Mushar berkata, dua lagi penunggang motosikal, Mohd Azri Asfar,14, dan Muhamad Azhan Hafizan Mohd Jurini,15, yang mengalami kecederaan parah dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Jemaah (HTAJ).

“Polis akan mengambil keterangan daripada semua mangsa selepas mereka menjalani rawatan bagi membolehkan siasatan dijalankan,” katanya.

Mushar berkata, siasatan awal menunjukkan penunggang bawah umur berkenaan dipercayai membonceng motosikal secara merbahaya sebelum bertembung dengan motosikal mangsa.

Sementara itu, anak mangsa kemalangan itu, Mohd Ezhar Md Noor, 31, berkata, dia mulanya tidak mempercayai mangsa kemalangan adalah bapanya berdasarkan maklumat penduduk.

“Penduduk datang memaklumkan mengenai kejadian dan mereka memberitahu nombor pendaftaran kenderaan salah dan membuatkan saya tidak percaya bahawa mangsa tersebut adalah bapa saya.

“Arwah dalam perjalanan ke rumah saya pada waktu itu mengikut beberapa penduduk, dia dipercayai dilanggar sekumpulan remaja yang sedang berlumba motosikal,” katanya kepada Sinar Harian.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/semasa/maut-dilanggar-geng-lumba-1.89964


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my