loading...

Thursday, October 4, 2012

Seorang anggota polis maut kemalangan

4.10.2012
KUANTAN: Seorang anggota polis maut manakala dua lagi cedera selepas Proton Wira yang dinaiki mereka terbabas ke kiri jalan sebelum terhumban ke dalam gaung di Jalan Kampung Lebu dekat Felda Mempaga, Bentong semalam.

Mangsa yang memandu kenderaan terbabit, Lans Koperal Wan Abd Aziz Wan Nik, 51, dari Cawangan Pengangkutan Ibu Pejabat Polis Daerah Bentong mati di lokasi kejadian.

Manakala penumpang hadapan kenderaan berkenaan, Konstabel Md Fairuz Azni, 25, dan Koperal Hazlina Jaafar, 32, penumpang belakang hanya mengalami cedera ringan.

Menurut Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik negeri, Supt Mohamed Fauzi Abdul Rahim, dalam kejadian 9.45 pagi itu, mangsa bersama dua lagi anggota terbabit dalam perjalanan menjalankan tugas rasmi dari Bentong menuju ke Mempaga.

"Sampai tempat kejadian, semasa melalui satu selekoh, kereta yang dinaiki mereka hilang kawalan apabila sebuah lori yang tidak diketahui nombor pendaftarannya tiba-tiba lalu di hadapan menyebabkan mangsa membrek secara mengejut.


"Akibat itu, kereta yang dinaiki mereka terbabas ke kiri jalan lalu bergesel dengan pokok kelapa sawit sebelum terhumban ke dalam gaung di situ," katanya di sini, hari ini.

Kata beliau, mangsa yang mengalami kecederaan parah di kepala dan badan meninggal dunia di Hospital Bentong ketika menerima rawatan sejurus kemudian.

"Dua lagi anggota terbabit hanya cedera ringan dan kini dirawat di hospital yang sama," katanya.

Katanya, kes kini disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987. - Bernama

Sumber:
kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2012&dt=1004&pub=Kosmo&sec=Terkini&pg=bt_07.htm


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my