loading...

Sunday, September 30, 2012

Terjunam ke dalam parit


1 Oktober 2012
RANTAU PANJANG – Seorang parah manakala lima yang lain cedera dalam kemalangan melibatkan sebuah Persona dan Myvi di Kilometer 6, Jalan Rantau Panjang Pasir Mas, malam kelmarin.

Mangsa yang parah, adalah penumpang bahagian hadapan kereta Proton Persona yang tersepit setelah kereta dinaikinya terjunam ke dalam parit.

Namun, atas kerjasama bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Rantau Panjang serta orang awam, mangsa berjaya dikeluarkan.

Ketua Operasi Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) Unit Rantau Panjang, Lans Koperal Zulilawati Abdullah berkata, panggilan diterima daripada orang awam memaklumkan kejadian itu kira-kira 10.23 malam.

Menurutnya, beliau bersama dua anggota JPAM ke tempat kejadian dan mendapati pemandu Persona, pemandu Myvi dan tiga penumpangnya dikeluarkan lebih awal oleh orang ramai.

“JPAM menghantar kesemua mangsa yang cedera ringan manakala mangsa yang tersepit dibawa ke Hospital Pasir Mas dengan ambulans,” katanya kepada Sinar Harian.

Mangsa yang cedera ringan ialah Mohd Azlan Abd Wahab, 23; Mohd Rozmi Abdullah, 30; Shazrul Zamir Zulkifli, 28; Khaidir Abdullah, 39, dan Mohd Nurzul Hisham Ismail.

Kemalangan ini berlaku tidak jauh dari lokasi seorang wanita dirempuh sebuah lori ketika sedang berniaga buah, Ramadan lalu.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Psir Mas, Asisten Komisioner (ACP) Haliludin Rahim mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/kelantan/kereta-terjunam-dalam-parit-1.90263


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my