loading...

Tuesday, August 7, 2012

Tersepit Lori Budu


  DUNGUN– “Selepas terdengar dentuman kuat, saya menoleh ke belakang dan terlihat tiga orang tersepit dalam lori yang terbalik,” kata Zainun Mohd, 68, saksi kemalangan melibatkan sebuah lori dan Perodua Kelisa merempuh gerai ayam pusing di sini, pagi semalam.

Ketika kejadian, Zainun bersama suaminya, Abdullah Othman, 73, sedang membuang sampah di pekarangan rumahnya sebelum dikejutkan dengan bunyi dentuman kuat berpunca daripada kemalangan melibatkan dua kenderaan itu.

Zainun berkata, dia cemas seketika apabila melihat lori muatan kotak bahan makanan sebahagiannya mengandungi budu dari arah Besut menuju ke Kuantan, Pahang itu terbalik manakala tiga penumpang termasuk pemandunya bertindih antara satu sama lain.

Katanya, tanpa berlengah dia terus meluru ke arah jalan raya sebelum menahan sebuah lori lain yang secara kebetulan melalui kawasan itu untuk meminta bantuan bagi menyelamatkan mangsa yang tersepit.

“Nasib baik gerai anak makcik belum beroperasi lagi, jika tidak mungkin dia juga akan menjadi mangsa,” katanya.

Sementara itu, akibat rempuhan berkenaan, beberapa barang di gerai ayam pusing milik anak Zainun, Amshari Abdullah, 28, dilaporkan turut rosak.

Tiga mangsa yang tersepit itu termasuk pemandu lori, Omar Salleh, 43, serta dua kelindannya masing-masing Ahmad Shafarin Omar, 41, dan Mohd Asri Ismail, 50, berjaya dikeluarkan dengan bantuan orang awam.

Omar Salleh dari Besut dilaporkan masih tidak sedarkan diri dan dikejarkan ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) Kuala Terengganu untuk rawa-tan lanjut.

Dua lagi kelindan lori dan seorang pemandu Perodua Kelisa lelaki Melayu berumur 30-an hanya cedera ringan dan menerima rawatan di Unit Pesakit Luar Hospital Dungun.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Dahlan Mohd Noor mengesahkan kemalangan kira-kira jam 9 pagi di Kilometer 66.5 Jalan Kuala Terengganu-Kuantan itu masih dalam siasatan pihaknya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/terengganu/3-tersepit-dalam-lori-budu-1.74184

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my