loading...

Sunday, August 5, 2012

Pertembungan 2 kenderaan berat



5 Ogos 2012 
RAUB – Dua parah manakala seorang cedera dalam kemalangan melibatkan dua buah  lori di Kilometer 349 Jalan Raub – Lipis dekat Pusat Perindustrian Ringan Batu Tiga pada jam 10.45 malam, kelmarin.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Wan Mohd Samsudin Wan Osman berkata, kesemua mangsa dibawa ke Hospital Raub untuk rawatan.

Menurutnya, berdasarkan maklumat awal, difahamkan sebuah lori yang penuh dengan muatan sayur dari arah Raub cuba memotong kenderaan di hadapannya.

“Pada masa sama sebuah lori Radicare dari arah bertentangan berada pada jarak terlalu hampir dan kedua kenderaan berat itu bertembung.

“Orang awam yang melihat kejadian ini boleh tampil menyalurkan maklumat ke balai polis berhampiran atau hubungi talian kilat polis Raub menerusi 09-3554999,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Wan Mohd Samsudin berkata, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Raub menjadi tuan rumah bagi Majlis Berbuka Puasa bagi kawasan Pahang Barat bersama Ketua Polis Pahang, kelmarin.

Katanya, majlis yang dijayakan di Surau Al-Amin IPD Raub itu turut dihadiri pemimpin setempat sebagai tanda jalinan muhibah polis bersama komuniti yang sedia terjalin di daerah ini.

“Alhamdulillah, majlis ini mencapai matlamat penganjuran dengan kehadiran tetamu jemputan dan lebih utama kerjasama warga IPD Raub dalam menjayakannya sehingga tamat Solat Terawih serta moreh,” kata Wan Mohd Samsudin.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/dua-parah-nahas-libat-lori-1.73638

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my