loading...

Sunday, August 5, 2012

Pemandu Maut Rempuh pokok


  GEORGETOWN - Seorang lelaki maut apabila kenderaan yang dipandunya terbabas sebelum merempuh sebatang pokok di Jalan Greenlane awal pagi semalam.

Pegawai Trafik Daerah Timur Laut, Asisten Superintendan C Ganesan berkata dalam kejadian kira-kira jam 12.40 pagi, mangsa MB James Jayatissa, 27, dikatakan memandu laju dalam perjalanan dari arah Jalan Scotland-Jalan Masjid Negeri menuju ke Jalan Greenlane.

Ganesan berkata, siasatan awal mendapati mangsa yang memandu seorang diri gagal mengawal kenderaannya lalu terbabas dan merempuh sebatang pokok di tengah-tengah jalan dan menyebabkan bahagian kanan hadapan kereta remuk.

Akibat kejadian itu, mangsa dilaporkan tersepit di tempat duduk pemandu dan dia yang cedera parah cuba dibantu oleh orang ramai namun gagal. Mereka terpaksa menunggu bantuan anggota bomba.

“Sepasukan anggota bomba bersama sebuah jentera akhirnya berjaya mengeluarkan mangsa melalui pintu tempat duduk belakang. Pemeriksaan mendapati mangsa mengalami kecederaan di bahagian kepala dan terus dihantar ke Hospital Pulau Pinang (HPP) untuk rawatan lanjut.

“Bagaimanapun, dia disahkan meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke HPP,” katanya ketika dihubungi di sini semalam.

Ganesan berkata, siasatan lanjut masih lagi dijalankan untuk mengenal pasti punca kejadian dan siasatan dijalankan mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 iaitu memandu dalam keadaan merbahaya sehingga menyebabkan kematian.

“Jika sabit kesalahan boleh dipenjara tidak kurang dua tahun atau tidak melebihi 10 tahun atau denda tidak kurang RM5,000 atau melebihi RM20,000 atau kedua-duanya sekali,” katanya.

Polis meminta kerjasama orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat mengenai kejadian itu agar diminta menghubungi Pegawai Penyiasat Trafik Daerah Timur Laut di talian 04-2181872 atau mana-mana balai polis berhampiran.

Salam Takziah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/utara/pemandu-maut-rempuh-pokok-1.73945

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my