loading...

Tuesday, July 10, 2012

Proton Saga Rempuh Pokok



PORT DICKSON – Tiga saudara nyaris maut selepas kenderaan yang dinaiki terbabit dalam kemalangan di Jalan Pasir Panjang-Port Dickson, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 10.15 pagi itu, kereta jenis Proton Saga yang dipandu T Vijayan, 27, dinaiki bersama dua saudaranya, V Vasantha, 24, dan M Janaki, 60, dipercayai hilang kawalan lalu merempuh tembok.

Akibat rempuhan kuat itu, Vasantha patah kaki kiri dan cedera di muka selepas tersepit di tempat duduk penumpang, manakala Janaki patah kaki dan tangan, sementara Vijayan cedera ringan.

Ketua Polis Daerah Port Dickson, Superintendan Abd Wahab Harun berkata, siasatan awal mendapati semua mangsa dalam perjalanan dari Pasir Panjang ke Port Dickson.

“Kereta dipandu Vijayan dipercayai hilang kawalan lalu merempuh tembok menyebabkan Vasantha terperosok di bawah tempat duduk, manakala Janaki yang parah dikeluarkan orang ramai sebelum dibawa ke Hospital Port Dickson untuk menerima rawatan.

"Anggota bomba dan penyelamat mengambil masa 15 minit untuk mengeluarkan Vasantha," katanya.

Menurutnya, saksi kejadian diminta tampil atau menghubungi Pegawai Penyiasat, Inspektor Nor Athirah Abd Manaf menerusi talian 016-4412831 bagi bantu siasatan.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/kereta-terbabas-rempuh-pokok-1.65160

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my