loading...

Tuesday, July 10, 2012

Murid Tahun 6 Maut Rempuh Pokok

Inalillahi wainailaihi rojiun    

KUANTAN - Seorang murid tahun enam maut selepas motosikal yang ditunggangi bersama rakan merempuh pokok kelapa sawit ketika cuba keluar dari satu simpang sebuah ladang di Felda Bukit Goh dekat sini, pagi kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 11.15 pagi itu, mangsa, Muhammad Alif Idham Mohd Adahar, 12 dari Perkampungan Pak Ngah Aziz, Bukit Goh cedera parah dan disahkan meninggal dunia ketika menerima rawatan di Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) Kuantan.

Manakala rakannya yang juga pembonceng motosikal tersebut, Muhammad Shahfiq Tuhashim, 12, dari kampung yang sama hanya mengalami cedera ringan.

Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik Negeri, Superintendan Mohamed Fauzi Abdul Rahim berkata, ketika kejadian, dua rakan itu dipercayai dalam perjalanan dari arah sebuah ladang dan cuba keluar simpang di tempat kejadian.

Menurutnya, mangsa dipercayai gagal mengawal motosikalnya lalu terbabas ke kiri dan melanggar sebatang pokok kelapa sawit di situ. Mohamed Fauzi berkata, akibat kejadian, mereka berdua terjatuh dan mangsa mengalami kecederaan parah.

“Kedua-dua mangsa dihantar ke HTAA untuk rawatan, bagaimanapun Muhammad Alif Idham disahkan meninggal dunia,”katanya.

Katanya, punca sebenar nahas masih dalam siasatan di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/murid-maut-rempuh-pokok-1.65148

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my