loading...

Saturday, June 2, 2012

Mangsa Ragut Maut

Inalillahi wainailaihi rojiun  

PASIR MAS – Angkara peragut, seorang wanita maut setelah terjatuh dari motosikal yang diboncengnya dalam kejadian jam 1.30 tengah hari kelmarin.

Mangsa, Zaharah Zakaria, 63, ketika kejadian membonceng motosikal bersama adiknya, Faridah Zakaria, 47, dalam perjalanan pulang ke Kampung Endong, selepas ke Pasar Pasir Mas. Timbalan Ketua Polis Daerah Pasir Mas, Superintenden Tengku Azman Tengku Abdullah berkata, mangsa yang memaut beg, terjatuh selepas cuba diragut oleh seorang lelaki dari arah belakang menggunakan sebuah motosikal.

Menurutnya, selepas diragut mangsa terjatuh di tengah jalan dan mengalami pendarahan teruk di bahagian muka. “Zaharah dibawa ke Hospital Pasir Mas sebelum dirujuk ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian.

Mangsa bagaimanapun, meninggal dunia pada jam 6.46 pagi semalam,” katanya. Sementara itu, Faridah terselamat dan mendapat rawatan pesakit luar di Klinik Kesihatan Pasir Mas, selepas mengalami kecederaan di buku lali.

Sehubungan itu, kata Tengku Azman, polis melancarkan operasi gerakan mencari lelaki yang menunggang motosikal EX5 berwarna merah, bagi membantu siasatan. “Saksi diminta menyalurkan maklumat dengan menghubungi bilik  gerakan Ibu Pejabat Polis Pasir Mas sekadar segera sehingga tertangkapnya  pihak yang terlibat.

Kita menasihati pembonceng dan penunggang motosikal, agar tidak mengalas beg di bahu atau meletakkannya di dalam raga bagi  engelakkan kejadian seumpama ini berlaku,” katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/kelantan/wanita-maut-diragut-1.52781

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my