loading...

Monday, May 28, 2012

Rempuh Tiang Lampu



KULIM - Dua lelaki nyaris maut apabila kereta yang dipandu mereka merempuh tiang lampu dan pembahagi jalan di pekan Kulim kira-kira jam 4 pagi semalam.

Mangsa ketika ditemui berkata, dia sedang memandu menghala ke pekan Kulim dan mendakwa secara tiba-tiba ternampak sesuatu melintas di hadapan keretanya.

Mangsa cuba mengelak ke bahagian kanan jalan lalu merempuh pembahagi jalan dan tiang lampu.

Akibat rempuhan itu, kereta mangsa mengalami kerosakan teruk di bahagian hadapan.

Pekerja kenderaan tunda yang berada di tempat kejadian dan tidak mahu namanya disiarkan berkata, mangsa mungkin di bawah pengaruh alkohol ketika kemalangan.

Menurutnya, jalan di mana berlaku kemalangan merupakan jalan lurus dan ketika kemalangan berlaku tidak ada sebarang kenderaan di situ.

“Dari keadaan kerosakan di alami mangsa, saya percaya kenderaannya dipandu dalam keadaan laju. Dia mungkin mabuk. Mana ada benda melintas melainkan khayalan.

“Bagaimanapun seorang daripada penumpang yang berada dalam kereta mangsa dikejarkan hospital kerana mengalami kecederaan dengan ambulans Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM),” katanya.

Sementara itu, Ketua Trafik Kulim ASP Ismail Ayop berkata, sehingga kini kebanyakan kemalangan berpunca daripada kecuaian pemandu sendiri.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/utara/kereta-rempuh-tiang-lampu-dua-lelaki-nyaris-maut-1.51824

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my