loading...

Friday, April 20, 2012

Petanda Suami Kemalangan


Inalillahi wainailaihi rojiun

ALOR GAJAH: “Hati saya berdebar apabila botol ubat diletak di atas rak terusik dan jatuh berderai. Kira-kira 10 minit kemudian, saya terima panggilan memberitahu suami kemalangan,” kata isteri kepada Muhamad Azizul Safian Suri, 28, mekanik maut akibat dirempuh pacuan empat roda di Kilometer 199, Lebuhraya Utara-Selatan (Plus) arah selatan berhampiran susur keluar Ayer Keroh, dekat sini, kelmarin.

Siti Bazilah Md Zin, 28, berkata, dia tidak menyangka botol pecah itu petanda suami akan meninggalkan dia dua beranak.


“Sehari sebelum kejadian, saya ada menegur suami kerana lewat mengambil anak, Putra Muhammad Aqil Danish Muhamad Azizul, 18 bulan, dari pusat asuhan.

“Dia meminta maaf dan berjanji akan pastikan kejadian itu tidak berulang,” katanya ketika ditemui di Hospital Melaka di sini, malam kelmarin.


Dalam kejadian jam 3 petang, Muhammad Azizul maut di tempat kejadian dirempuh pacuan empat roda itu ketika bersama rakannya, Ishak Mohamad, 56, ketika memungut kon selepas selesai membaiki lori Majlis Perbandaran Jasin (MPJ).


Turut terbunuh dua penumpang pacuan empat roda, Ng Beng Tian, 32, dan Tan Bian, 61. Pemandu pacuan empat roda itu, Lim Ching Yeo, 32, bagaimanapun cedera ringan manakala Ishak cedera kaki kiri.

Seorang lagi rakan sekerja mereka, Muhammad Efendi Osman, 30-an, terselamat tanpa kecederaan.


Menurut Siti Bazilah, beberapa hari sebelum itu, suaminya gembira kerana mendapat kenaikan gaji bermula bulan depan.

“Beberapa hari sebelum kejadian, suami menyatakan hasrat membawa kami bercuti ke Cameron Highland hujung minggu ini,” kata kakitangan Pusat Perubatan Islam Az-Zahra, Bandar Baru Bangi, Selangor.


Sementara itu, Ishak berkata, dia yang cedera kaki kiri, berusaha berlari ke arah Muhamad Azizul yang tercampak 15 meter ke tepi longkang selepas dirempuh dan sempat memangku kepala Mohd Azizul sambil mengajarnya mengucap.

Al-Fatihah

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/Botolubatpecahketikasuamikemalangan/Article/index_html
kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2012&dt=0419&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_07.htm

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my