loading...

Saturday, April 21, 2012

Maut dirempuh treler


Inalillahi wainailaihi rojiun

KAMPAR : Sebuah bas kilang yang dalam perjalanan menghantar 10 pekerja kilang pulang ke rumah mereka dirempuh treler menyebabkan dua daripada penumpang kenderaan itu maut dalam kemalangan ngeri berhampiran persimpangan Kilometer 38.5, Jalan Ipoh-Kuala Lumpur, di sini, malam kelmarin.

Sebelum kejadian, bas berkenaan dipercayai dalam perjalanan menghantar pekerjanya pulang dari sebuah kilang di Simpang Pulai, sebelum dirempuh sebuah lori, kira-kira jam 8 malam.


Mangsa yang maut di dikenali Rohani Ramli, 38, manakala rakan mangsa Russiah Md Yusof, 45, yang cedera parah disahkan meninggal dunia ketika menerima rawatan di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), Ipoh, pada jam 10 pagi semalam.

Rohani berasal dari Taman Mesra Rakyat, Kampar, manakala Russiah dari Simpang Tiga, Sungai Lesong, Tapah.


Ketua Polis Daerah Kampar, Superintendan Abdul Aziz Salleh, berkata kemalangan membabitkan treler dan bas kilang itu menyebabkan dua daripada 10 penumpang bas maut, manakala lapan lagi cedera ringan. Menurutnya, pemandu kedua-dua kenderaan tidak mengalami kecederaan.


“Kejadian berlaku ketika bas kilang dari arah Ipoh membelok ke arah kanan menghala ke Teluk Intan sebelum tiba-tiba dirempuh lori berkenaan.

Kemalangan itu menyebabkan bas berkenaan terseret hampir tiga meter daripada persimpangan berkenaan, malah perlanggaran itu turut menyebabkan bas berkenaan remuk teruk di bahagian tengah,” katanya.


Ceria sebelum temui ajal


“Anak perempuan saya itu sering menghantar SMS dan berkelakuan agak ceria kebelakangan ini...tetapi rupa-rupanya ia ‘alamat’ dia akan meninggalkan saya,” kata Rokiah Din, 58, ibu kepada Rohani Ramli, 38, yang maut tersepit apabila bas pekerja dinaiki dirempuh treler, kelmarin.

Dalam kejadian jam 8 malam kelmarin, mangsa yang bekerja sebagai operator pengeluaran meninggal dunia selepas bas pekerja dinaiki dirempuh treler di persimpangan Kilometer 38.5, Jalan Ipoh-Kuala Lumpur, di sini.

Arwah Rohani seorang ibu tunggal yang bekerja di Simpang Pulai dan berasal dari Taman Mesra Rakyat, di sini, dan mempunyai tiga anak, Siti Shalida Ahmad Maskor, 4, Mohd Shafiq Ahmad Maskor, 20, termasuk anak angkat, Siti Sharmila Abdullah, 10.

Menurutnya, arwah kerap menghantar SMS bertanya khabar dan beberapa perkara lain dan memang sentiasa ceria.


“Saya sangkakan sikap peliknya itu cuma kelakuan biasa kerana dia bertanya hal membabitkan kesihatan dan meminta pandangan mengenai beberapa perkara dan keluarganya,” katanya ketika ditemui di pekarangan bilik mayat Hospital Kampar,.


Al-Fatihah

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/2maut_8cederaringan/Article/index_html
hmetro.com.my/myMetro/articles/Ceriasebelumtemuiajal/Article/index_html
nst.com.my/nation/general/2-killed-in-bus-lorry-crash-1.76001

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my