loading...

Saturday, April 21, 2012

Malang tidak berbau


Inalillahi wainailaihi rojiun

KANGAR – Malang tidak berbau. Itulah nasib seorang lelaki yang maut apabila kenderaan dipandunya terbabas sehingga terjunam ke dasar terusan Arau sedalam tiga meter, malam kelmarin.
Mangsa, Aimi Mukhlis Taib, 26, yang ketika itu melalui Jalan Simpang Empat-Kampung Sungai Baru kira-kira jam 10.20 malam, dikatakan memandu kereta Perodua Kancil dan dipercayai hilang kawalan.

Saksi, Zamri Omar, 42, berkata, dia bersama rakannya terkejut apabila melihat kenderaan mangsa di atas air dengan lampu menyala sebelum tenggelam ke dasar terusan itu.

“Kereta yang dinaikinya hanyut sejauh 50 meter. Saya dan kawan sempat menjerit ke arah mangsa, namun tiada sebarang tindak balas yang diberikan sebelum kenderaan itu tenggelam.

“Waktu itu saya dan rakan ingin berenang ke arah kereta mangsa, tetapi terpaksa membatalkan niat kerana paras air yang tinggi dan dan arus deras,” katanya.

Katanya, ketika kejadian dia bersama rakannya menunggang motosikal dari Sungai Baru menuju Simpang Empat.

Zambri berkata, dipercayai kereta mangsa terbabas sendiri ke dalam terusan itu.

Anggota Penyelam Jabatan Bomba dan Penyelamat Perlis dapat mengeluarkan kenderaan dan mangsa kira-kira dua jam selepas kejadian.

Ketua Polis Daerah Kangar, Superintendan Abdul Rahman Mohd Noordin mengesahkan kejadian dan mengklasifikasikan sebagai kemalangan.

“Tiada unsur jenayah ditemui pada mangsa yang berada di tempat duduk pemandu ketika ditarik keluar dan dia dipercayai terbabas seorang diri ketika melalui jalan itu yang gelap.

“Berdasarkan maklumat ahli keluarganya yang berasal dari Kampung Cantek Bangun, Simpang Empat di sini, mangsa bekerja kampung bersama bapanya keluar rumah selepas solat Isyak pada malam itu tanpa memberitahu ke mana dia mahu pergi,” katanya.


Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/utara/lelaki-maut-kereta-terjunam-1.41785

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my