loading...

Monday, April 30, 2012

Pelajar Maut Rempuh Myvi


Inalillahi wainailaihi rojiun 

SEREMBAN - Seorang remaja lelaki maut selepas motosikal ditungganginya merempuh sebuah kereta di lorong kecemasan di Kilometer 266 Lebuhraya Utara-Selatan, arah selatan berdekatan Plaza Tol Seremban-Labu, di sini, kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 10.45 pagi itu, mangsa, Raja Muhamad Fariz Raja Md Yusoff, 20, maut di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala.

Mangsa yang juga penuntut sebuah kolej swasta di ibu kota dipercayai gagal mengawal motosikalnya ketika melalui lorong kecemasan lalu terbabas, sebelum merempuh bahagian belakang sebuah kereta jenis Perodua Myvi yang diletakkan di lorong kecemasan akibat rosak.

Jurucakap polis berkata, mangsa menunggang berseorangan motosikal jenis Modenas Kris dan menggunakan lorong kecemasan, dalam perjalanan dari Kuala Lumpur menuju ke kampungnya di Mersing, Johor.

“Kereta terbabit pula dinaiki seorang pemandu dan tiga penumpang, berusia 20-an, dalam perjalanan ke Melaka mengadakan persembahan ular tetapi terpaksa memberhentikan kenderaan di lorong kecemasan kerana rosak.

“Selepas 30 minit, secara tiba-tiba kenderaan mereka dirempuh oleh mangsa yang datang dari arah belakang ketika melalui lorong kecemasan berkenaan,” katanya.

Menurutnya, mangsa maut serta-merta tetapi pemandu dan penumpang kereta terbabit tidak mengalami sebarang kecederaan.

“Mayat mangsa dihantar ke Hospital Tuanku Ja’afar untuk bedah siasat sebelum dituntut keluarga.

Pegawai Turus Trafik negeri, Asisten Superintendan Abd Halil Hamzah mengesahkan menerima laporan kejadian berkenaan.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/maut-rempuh-belakang-kereta-1.44159

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my