loading...

Monday, April 30, 2012

Tak Sempat Beli Rumah Untuk Isteri

Inalillahi wainailaihi rojiun 

SEREMBAN – Hasrat seorang suami untuk membeli rumah buat isterinya tidak kesampaian apabila dia maut selepas motosikal ditungganginya terlibat dalam kemalangan langgar lari di Jalan Tun Dr Ismail, di sini, awal pagi kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 6.35 pagi itu, mangsa, Ramdan Ishak, 32, yang bekerja sebagai pemandu lori, menunggang motosikal jenis Honda EX5 sedang menuju ke tempat kerjanya di sekitar Mantin.

Bagaimanapun, sejurus tiba di lokasi keja­dian, motosikal mangsa dipercayai dilanggar sebuah kereta dari arah belakang, menyebabkan mangsa terbabas ke bahu jalan lalu melanggar tembok batu.

Mangsa yang parah di kepala dihantar ke Hospital Tuanku Ja’afar untuk rawatan lanjut tetapi disahkan meninggal dunia di wad kecemasan.

Isteri mangsa, Foziah Abd Aziz, 32, berkata, dia dimaklumkan kejadian itu kira-kira jam 7.30 pagi, kelmarin.

“Arwah memang bersungguh-sungguh mahu membeli sebuah rumah kos rendah di sekitar daerah ini.

“Arwah tidak menunjukkan sebarang pe­rubahan sebelum kejadian, cuma malam kelmarin, saya sempat memasakkan mi segera selepas diminta oleh arwah,” katanya.

Sementara itu, adik mangsa, Nur Idayu, 24, pula berkata, kali terakhir dia bertemu dengan abangnya ketika makan bersama di rumah keluarga di Taman Rashibah Utama untuk berbincang mengenai persiapan kenduri kahwin abang kedua, Ahad depan.

“Abang lebih banyak ketawa dan mesra berbanding biasa, namun saya tidak sangka pula itu adalah pertemuan terakhir kami sekeluarga,” katanya.

Sementara itu, jurucakap polis berkata, pihaknya masih menjalankan siasatan lanjut dan pemeriksaan mendapati tiada rakaman kamera litar tutup (CCTV) berhampiran lokasi kejadian.

“Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian ini diminta menghubungi Pegawai Penyiasat Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Seremban menerusi talian 06-6033394 atau balai polis berhampiran bagi membantu siasatan,” katanya.

Pegawai Turus Trafik Negeri Sembilan, Asisten Superintendan Abd Halil Hamzah mengesahkan kejadian berkenaan.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/tak-sempat-beli-rumah-untuk-isteri-1.44156

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my