loading...

Sunday, April 29, 2012

Bertembung dua kereta


Inalillahi wainailaihi rojiun

GUA MUSANG - "Arwah tidak sabar untuk ke tempat kenduri hingga sanggup menumpang kereta saudara untuk cepat sampai tanpa menunggu saya pergi dan pulang bersama," kata Ramelah Hassan, 53, isteri kepada Ariffin Hamid, 58, yang maut kemalangan jalan raya petang kelmarin.

Kemalangan jalan raya itu berlaku kira-kira jam 3.20 petang ketika kereta dinaiki mangsa bersama empat ahli keluarganya dalam perjalanan dari Gua Musang ke Kota Bharu sebelum bertembung dengan sebuah kereta lain dari arah bertentangan.

Dalam kejadian itu, enam cedera parah termasuk empat yang berada dalam kereta dinaiki bersama mangsa termasuk pemandu kereta, Safuan Ab Aziz, 22, kakaknya, Hanis, 24, ibu mereka, Che Gayah Mohd Yusoff, 58 dan datuk saudara mereka, Abd Ghani Awang, 82.

Dua lagi yang menaiki sebuah kereta lain dikenali sebagai Mohd Sabiren Mohd Kalien, 24 pemandu kereta dan seorang penumpang Mohd Saolfaiz Yusoff, 18, berasal dari Bachok, Kelantan

Menurut Ramelah, arwah suaminya seolah-olah tidak mahu lagi bersamanya apabila sanggup naik kereta saudara terdekat ketika turun dari rumah di Kampung Lubuk Bunuk, Kadok sebelum bertolak ke Gua Musang menghadiri kenduri kahwin.

"Dia turun rumah sejak jam 8 pagi lagi dan sebelum itu menziarah beberapa keluarga dekat situ hingga dia tidak layan percakapan saya supaya tunggu untuk pergi sekali ke tempat kenduri itu.

"Tidak sangka perangai peliknya itu untuk kami berdua berpisah buat selama-lamanya," katanya ketika ditemui yang hampir pengsan melihat kemalangan jalan raya itu yang membabitkan suaminya.

Beliau berkata, arwah bertolak pulang jam 3 petang dari rumah kenduri kahwin itu dan ketika itu juga suaminya enggan pulang bersama walaupun telah berjumpa di tempat tersebut.

"Saya terkejut apabila menerima telefon daripada saudaranya yang menaiki kereta itu menyatakan suami saya meninggal dalam kemalangan jalan raya sebelum saya bergegas ke tempat kejadian.

Saudara mangsa, Hanis pula berkata, dia lihat dengan jelas sebuah kereta yang dinaiki dua lelaki itu cuba memotong sebuah lori dan tidak melepasi menyebabkan bertembung dengan kuat.

"Saya menjerit berulang kali di tempat duduk belakang dalam kereta berkenaan dan hanya terdengar dentuman kuat sekali gus sebelum lenyap suara masing-masing kerana dalam kesakitan. Semasa itu juga saya melihat arwah berlumuran darah dan orang ramai cuba membantunya keluar sebelum dia disahkan meninggal dunia di tempat kejadian," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Superintendan Saiful Bahri Abdullah ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian kemalangan jalan raya membabitkan dua kereta bertembung.

Mangsa yang meninggal dunia di tempat kejadian kerana cedera parah di kepala dan badan sebelum mayatnya di hantar ke Hospital Gua Musang (HGM) untuk bedah siasat.

Al-Fatihah...

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/kelantan/kelakuan-pelik-sebelum-nahas-1.43961

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my